در بیانیه مجمع تقریب مذاهب در خصوص تخریب نمازخانه اهل سنت آمده است: بی شک در این ماجرا عده‌ای خواسته یا ناخواسته دست به اقدامی خلاف مصلحت جامعه اسلامی زده‌اند که ضمن تقبیح آن اعلام می‌داریم که تعمیم دادن این حرکت به کل مجموعه نظام اسلامی و رهبری آن شایسته نیست.

taghrib-mazaheb54

 

 

 

شرق پرس: در پی تخریب نمازخانه اهل سنت در میدان پونک تهران، معاونت ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

 
 
 
 
روزنامه ایران دراینباره نوشت: در این بیانیه که در پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی منتشر شده، آمده است: حادثه اسفناک تخریب نمازخانه برادران اهل سنت در منطقه پونک تهران، دل همه دلسوزان عرصه تقریب مذاهب و وحدت امت اسلامی را با هر گرایش و سلیقه مذهبی به درد آورد و بیش از آنکه جای تأسف داشته باشد،جای بسی تأمل دارد. ذکر چند نکته در این میان ضروری است؛
 

۱. حفظ آرامش قاطبه برادران اهل سنت و در عین حال جدیت در مطالبه موضوع.

 

۲. معاونت امور ایران مجمع تقریب وظیفه اخلاقی خود می‌داند که موضوع را از مراجع ذیصلاح پیگیری کرده و به محض حصول نتیجه، آن را اعلام و منعکس کند.

 

۳. بی شک در این ماجرا عده‌ای خواسته یا ناخواسته دست به اقدامی خلاف مصلحت جامعه اسلامی زده‌اند که ضمن تقبیح آن اعلام می‌داریم که تعمیم دادن این حرکت به کل مجموعه نظام اسلامی و رهبری آن شایسته نیست.

 

۴. ما نیز در کنار برادران و خواهران اهل سنت از دستیار ویژه رئیس جمهوری و همچنین دفتر برنامه ریزی مدارس اهل سنت انتظاری منطقی و بحق داریم که موضوع را به صورت جدی پیگیری کرده و نتیجه را به همگان منعکس کنند.