واشنگتن پست با انتشار این بیانیه نوشت: جان کری عصر روز چهارشنبه در این بیانیه از حل و فصل این موضوع از طریق مسالمت آمیز و کارآمد قدردانی کرد.

بیانیه وزیر خارجه آمریکا درباره آزادی تفنگداران: از مسئولان ایرانی تشکر می کنیم

 

 

 

شرق پرس: وزیر امور خارجه آمریکا ساعتی پس از آزادی تفنگداران آمریکایی با صدور بیانیه ای از مسئولان ایرانی برای این اقدام تشکر کرد.

 

 
خبرگزاری جمهوری اسلامی نوشت: واشنگتن پست با انتشار این بیانیه نوشت: جان کری عصر روز چهارشنبه در این بیانیه از حل و فصل این موضوع از طریق مسالمت آمیز و کارآمد قدردانی کرد.

 

پیشتر نیز وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد تفنگداران آمریکایی که ایران در خلیج فارس بازداشت کرده بود، سالم رها شده اند.

 

خبرگزاری فرانسه این مطلب را به نقل از توئیتی از پنتاگون اعلام کرد.

 

خبرگزاری رویترز نیز ازواشنگتن خبر داد: پنتاگون اعلام کرده که نیروی دریایی آمریکا در مورد شرایطی که منجر به حضور تفنگداران در ایران شد تحقیق می کند.

 

ساعاتی پیش روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای با اشاره به قطعیت غیرعمدی بودن ورود غیر قانونی و غیر مجاز شناورهای رزمی آمریکایی به آب های سرزمینی ایران در خلیج فارس، از آزادی تفنگداران دستگیر شده آمریکایی در آب های بین المللی خبر داد.

 

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: در پی ورود غیر قانونی و غیر مجاز دو فروند شناور رزمی آمریکایی به آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و در حوالی جزیزه فارسی در عصر روز گذشته (سه شنبه مورخ ۹۴/۱۰/۲۲ ) این شناورها پس از تمکین اخطار شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه متوقف و سرنشینان آن که ۹ تفنگدار مرد و یک تفنگدار زن بودند، دستگیر شده بودند.