حجت الاسلام الیاسی با اشاره به 600 شرکت‌کننده در اعتکاف سال گذشته نکا،افزود: معتکف شدگان امسال شهرستان نکا با رشد بسیار خوبی به یک‌هزار و 40 نفررسید.

حجت الاسلام الیاسی رئیس تبلیغات اسلامی نکا: بیش از هزار نفر در نکا معتکف شده اند

 

 

به گزارش شرق پرس حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی، در سومین روز از اعتکاف در بازدید از معتکفین نکا در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: اعتکاف مجموعه‌ای از سازندگی روح و جسم است که معتکفین با خلوت در مساجد و راز و نیاز با خدای خود، ایام، ساعات و مقدرات خوبی را برای خود، خانواده و اجتماع، رقم می‌زنند.

 

وی با اشاره به استقبال و اشتیاق بانوان و جوانان از آئین اعتکاف افزود: از مجموع یک‌هزار و ۴۰ نفر معتکف در شهرستان نکا، تعداد ۷۰۰ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که این مسأله بیانگر اهتمام ویژه این قشر به مسائل دینی، ارزش‌های اسلامی و تقرب به درگاه باری‌تعالی است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا با اشاره به آمار بیش از ۶۰۰ نفری شرکت‌کنندگان در اعتکاف سال گذشته نکا، ادامه داد: اعتکاف امسال شهرستان نکا با رشد بسیار خوبی نسبت به سال گذشته برخوردار بود که یک‌هزار و ۴۰ معتکف برادر و خواهر، در ۲۳ مسجد شهری و روستایی آئین اعتکاف را برگزار کردند تا در ترویج شعار و آموزه‌های دینی تلاش شود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه در ایام اعتکاف، بسته‌های مختلف فرهنگی در بین معتکفین توزیع شده است، اضافه کرد: در این سه روز اعتکاف، علاوه بر توجه به مسائل دینی و فرهنگی، معتکفین از حضور امام جمعه نکا، استاندار، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران و مداحان بهره‌مند شدند و در فضایی مملو از معنویت، فرصتی دوباره برای خودسازی و معنویت یافتند.

 

الیاسی با اشاره به اعمال واردشده در این ایام، تصریح کرد: از اعمال مهم اعتکاف، می‌توان به بیتوته کردن در مساجد در طول روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب نام برد که در طول این مدت فرد با روزه‌داری، علاوه بر جلوگیری از خوردن و آشامیدن ظاهری، دهان، نگاه و تمام جوارح و اعمالش روزه‌دار است و فرد در حال قرائت قرآن، توبه، استغفار و نماز است و متعکفین ما با این اعمال، تمرین خودسازی کردند.

 

وی افزود: روزه‌داری از جمله اعمال مهم واردشده در دوران اعتکاف است که در کنار آن حضور در مسجد، برپایی نمازهای جماعت و برپایی محافل انس با قرآن و نشست‌های بصیرتی و احکام نیز وارد شده است و به‌نوعی می‌توان از اعتکاف به‌عنوان بزرگ‌ترین محفل معنوی برای آحاد جامعه و خودسازی جوانان یاد کرد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا با بیان اینکه یاد خدا بودن و اتصال به مبداء هستی از مسائل مهمی است که در اعتکاف به چشم می‌خورد، یادآور شد: حضرت علی (ع) در این‌باره می‌فرماید: «یلزَمُ المُعتَکَفَ المَسجِدَ وَ یلزَمُ ذکرَ اللهِ وَ التَلاوَهِ وَ الصّلاهِ …» بر معتکف لازم است در مسجد بماند و به ذکر خداوند و تلاوت کتاب و نماز مشغول شود.

 

این مسئول بیان کرد: برنامه‌های مختلف مراسم معنوی اعتکاف و ایام‌البیض همه‌ساله در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب برگزار می‌شود و برگزاری این مراسم فرصت خوبی است تا مومنان تقرب به خداوند و نزدیکی به معبود را حس کرده و با استفاده از این فرصت طلایی، آسمانی بودن را تجربه کنند.

 

الیاسی در پایان گفت: اعتکاف امسال نیز غروب ۱۵ رجب، با قرائت دعای ام‌ داوود، اقامه نماز مغرب و عشا و صرف افطار به پایان می‌رسد و معتکفین از پیر و جوان زندگی دوباره‌ای را آغاز می‌کنند و یک‌سال معنوی را با خودسازی در رجب آغاز می‌کنند.