مبارزه با فعالیت های غیراخلاقی و انتشار تصاویر و مطالب مستهجن بر روی تلفن های همراه در سال های گذشته در دستور کار ماموران چین بوده است.

 

مقامات دولتی چین با هدف ایجاد فضای سالم در جامعه و حفاظت از کودکان، نوجوانان و جوانان کشور روند مقابله با سایت‌های غیراخلاقی را شدت بخشیده و نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ سایت حاوی تصاویر و مطالب مستهجن را در سال جاری میلادی مسدود کردند.
 
 
 چین چندین سال است که مبارزه با اقدامات و فعالیت های غیراخلاقی در شبکه های مجازی را گسترش داده و فعالیت هزاران تارنما و وبسایت را تعلیق و حتی متوقف کرده است
 
افزون بر این مبارزه با فعالیت های غیراخلاقی و انتشار تصاویر و مطالب مستهجن بر روی تلفن های همراه در سال های گذشته در دستور کار ماموران چین بوده است.
اداره مبارزه با انتشارات غیراخلاقی چین روز جمعه در تارنمای خود گزارش کرده که این مطالب و تصاویر بعضا در مدارس به فروش می رسیده و از طریق اینترنت هم در اختیار دیگران قرار می گرفته است.
 
از ابتدای سال جاری میلادی در چین همچنین به ۸۰ پرونده مرتبط رسیدگی شده و از انتشار یک میلیون و ۶۰۰ هزار نسخه نشریات غیرقانونی و غیراخلاقی جلوگیری شده است.
پاک کردن فضای سایبری به گفته این اداره یکی از اصلی ترین اهداف مبارزاتی سال های اخیر است و به رغم دستاوردهای فراوان هنوز چالش های زیادی پابرجاست.
 
گزارش ها حاکی است که شمار سایت هایی که نوجوانان و جوانان را در چین هدف گرفته اند در سال جاری میلادی بیشتر از سال های دیگر بوده است.
 
بر این اساس مراکز سایبری در پکن و در برخی از استان های شرقی چین شناسایی شده است که به صورت مشاوره ای کار می کرده و اطلاعات مضر در اختیار افراد کم سن و سال قرار می داده اند.
 
اداره مذکور در بیانیه ای آورده است که تلاش ها برای مقابله با گروه هایی که اینترنت را به فضایی ناسالم بخصوص برای جوانان تبدیل می کنند، ‌متوقف نخواهد شد.
 
با گسترش شبکه اینترنت و متصل شدن تلفن های همراه به این شبکه در کشورهای مختلف از جمله چین، آسیب پذیری جوامع نیز بالا رفته است و بخصوص در کشوری به پهناوری چین که بیش از ۶۰۰ میلیون نفر از مردم آن با تلفن همراه به اینترنت متصل می شوند پاک بودن فضای سایبری از اهمیت بالایی برخوردار است./ایرنا