مهندس علی پناه رئیس دفتر نمایندگی نظام مهندسی مازندران در بهشهر در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 90 درصد از ساختمان های بهشهر که شهرداری برای آنان پروانه صادر می کند مهندسی ساز است.

 

 

به گزارش شرق پرس رئیس دفتر نمایندگی نظام مهندسی مازندران در بهشهر که در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهر و در سالن اجتماعات دفتر نمایندگی بهشهر سخن می گفت در سخنانی اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد از ساختمان های بهشهر که شهرداری برای آنان پروانه صادر می کند مهندسی ساز است.

 

مهندس مهدی علی پناه با اشاره به نقش پر اهمیت نظام مهندسی در ساختار اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی شهر افزود:این دفتر نمایندگی که ساختمان جدید آن یک ماه قبل به بهره برداری رسیده است دارای ۱۳۵۰ عضو می باشد که در رشته های معماری ، عمران ، برق، مکانیک، و دیگر رشته های مرتبط با آن به فعالیت می پردازند.

 

وی ادامه داد: نقش نظام مهندسی در حوزه ساخت و ساز یک بخش است و نیاز مردم و تمکین سرمایه گذار بخشی دیگر که همت جمعی را می خواهد که متاسفانه هنوز اتفاق نیافتاده است .

 

رئیس دفتر نمایندگی نظام مهندسی مازندران در بهشهر بیان داشت:ما آماده ایم در همه بخش هایی که مجموعه مهندسین فعالیت می کنند به نهادهای مختلف در حوزه شهرستان خدمات دهی کنیم .

 

مهندس علی پناه تاکید کرد:تمامی فارغ التحصیلان در رشته هایی که تحت عنوان نظام مهندسی است می توانند با در نظر گرفتن شرایط عضویت نظام مهندسی به عضویت در این بخش اقدام کنند و در آزمون پروانه اشتغال شرکت و پروانه اشتغال را در حوزه های مختلفی همچون طراحی ، نظارت و اجرا دریافت نمایند .

 

در ادامه این نشست مهندس اسکندری نایب رئیس کانون مهندسین بهشهر در سخنانی با اشاره به نقش پر اهمیت رسانه ها در تنویر افکار عمومی در جهت نشان دادن خدمات و اثرات مفید فعالیت های نظام مهندسی و کانون مهندسین اظهار داشت:هدف این نشست که برای اولین بار صورت می گیرد آشنایی با توانمندیهای اصحاب رسانه برای کمک در بخش فعالیتها و توانمندی های نظام مهندسی و کانون مهندسین است.

 

وی ابراز داشت:مردم باید با توانمندیهای ما بیشتر آشنا شوند و به نظر من شما می توانید برای شناساندن این مجموعه و معرفی بیشتر آن به مردم نقش مهمی داشته باشید .

 

مهندس اسکندری یاد آور شد:کانون مهندسین یک انجمن صنفی و NGOای است که در شهر فعالیت می کند و تاسیسش در جهت منافع و حقوق مهندسین شهر و فرهنگ سازی در مسائلی است که در حوزه ساختمانی لازم است در نهادهای اجتماعی مطرح شود.

 

وی تصریح کرد: کانون مهندسین حفره هایی را که نظام مهندسی نمی تواند در آن وارد شود پر می کند و نقش مکمل و حمایتی از اعضاء نظام مهندسی را بر عهده دارد.

 

نایب رئیس کانون مهندسین بهشهر در خاتمه خاطر نشان ساخت: بخش مهمی از اتفاقات فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی مستقیم یا غیر مستقیم بر دوش مهندسین است که بهتر است صدای این مجوعه به گوش مسولان برسد.

گزارش : سکینه نوری تیرتاشی

عکس: محمدرضا ضابط

 

 

در ادامه گزارش تصویری این نشست خبری را ملاحظه می فرمائید:

 

 

behshahr-nezam145

 

behshahr-nezam1we4

 

behshahr-nezam1xc

 

behshahr-nezam18

 

behshahr-nezam1454

 

behshahr-nezam1676

 

behshahr-nezam1

 

behshahr-nezam1rt

 

behshahr-nezam1234r

 

behshahr-nezam145y