رئیس ستاد انتخابات مازندران از تبلیغات زودهنگام نامزدهای شوراهای اسلامی به خصوص شهرها در فضای مجازی و نشریات محلی انتقاد کرد و این فعالیت ها را نمونه بارز تخلف قانونی اعلام کرد...

بی قراری کاندیداهای شورا برای آغاز زمان تبلیغات

 

شرق پرس: درحالی که تا زمان قانونی تبلیغات نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهروروستا بیش از یک هفته زمان باقی است، این نامزدها و طرفدارانشان با تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی بی تابی خود را برای فرارسیدن روز موعد نشان دادند.

 

بی تابی نامزدهای انتخابات شوراها درمازندران برای ورود به داخل رینگ تبلیغات قانونی درزمانی که فرصت زیادی تا این مهلت باقی است،باعث شده تا دست به تبلیغات زودهنگام خلاف قانون بزنند که پرونده هایی را برای آنها در دستگاه قضایی استان گشوده شد.

 

کثرت نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی درشهرها که به طور میانگین برای هرکرسی بیش از ۳۰ نفر است از یکسو و کاهش صندلی ها عضویت درشوراها در دوره جدید طبق اصلاح قانون انتخابات شوراها از سوی دیگر نامزدها و طرفدارانشان را برای تبلیغات و معرفی خود به مردم بی تاب تر کرده و تخلفاتشان را نیز افزوده است.

 

زمان قانونی تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دوره پنجم ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت و ۲۴ ساعت پیش از برگزاری انتخابات در روز ۲۹ اردیبهشت ماه است.

 

رئیس ستاد انتخابات مازندران از تبلیغات زودهنگام نامزدهای شوراهای اسلامی به خصوص شهرها در فضای مجازی و نشریات محلی انتقاد کرد و این فعالیت ها را نمونه بارز تخلف قانونی اعلام کرد.

 

علیرضا یونسی رستمی در گفت و گو با ایرنا گفت که تخلفات نامزدهای انتخابات شوراها از سوی هیات های نظارت و اجرایی رصد می شود و پرونده تخلفات نیز برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارسال می شود.

 

وی اضافه کرد : قانون زمان تبلیغات نامزد شوراها را ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت ماه تعیین کرده و پیش از این زمان هرگونه تبلیغات با نام نامزد انتخاباتی ممنوع و تخلف محسوب می شود.

 

معاون استاندار مازندران به نامزد انتخابات شوراها توصیه کرد تا به قانون احترام بگذارند و از هر فعالیتی که تخلف انتخاباتی محسوب می شود، پرهیز کنند.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران نیز گفت: تخلفات نامزدهای انتخابات از سوی دست اندرکاران این رویداد سیاسی رصد می شود.

 

حجت الاسلام اسدالله جعفری افزود : تاکنون ۱۵ پرونده تخلف انتخاباتی نامزدهای شوراها در دادسراهای این استان تشکیل شده و در شعب ویژه نیز رسیدگی و احکام صادر می شود.

 

 

 

 

 

 

ایرنا