قاسمی طوسی در دومين جلسه مبارزه با مواد مخدر گفت: شغل سنگین و طاقت فرسای دکل بندی در جوانان گلوگاه موجب می شود این قشر از جامعه زمان های طولانی را دور از خانواده باشند که عامل مهمی در گرایش جوانان به اعتیاد است.

farmandari-galigah

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی فرمانداری گلوگاه دومین جلسه مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۴ با حضور جناب سرهنگ مرادی دبیر محترم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران، مهندس طوسی فرماندار محترم شهرستان و اعضای محترم کمیته مبارزه با مواد مخدر شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

 

 

 قاسمی طوسی با اشاره به موقعیت جغرافیایی گلوگاه در شرق مازندران افزود: به دلیل هم مرز بودن این شهرستان با ۲ استان دیگر و به سبب اینکه گلوگاه دروازه شرقی مازندران محسوب می شود بیشتر در معرض تهدید مواد مخدر  قرار دارد.

 

فرماندار شرقی ترین شهرستان مازندران با تاکید بر رسیدگی به موضوع اشتغال یادآور شد: مسئله دیگری که در جلوگیری از آلودگی جوانان به اعتیاد باید مدنظر قرار گیرد شغل طاقت فرسا و سنگین دکل بندی است که موجب می شود این قشر از جامعه زمان های طولانی را در کنار خانواده نباشند و در دورترین نقاط ایران و حتی در افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس به خدمت مشغول باشند که این مسئله عامل مهمی در اعتیاد جوانان است که باید فکری اساسی در این زمینه شود.

 

در ادامه این جلسه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت:  دشمن از راه جنگ سخت نتوانست کشور ما را نابود کند و با برنامه ریزی در زمینه مواد مخدر و جنگ نرم وارد میدان شد تا بلکه بتوانند کشور  را زمین گیر کنند.

 

سرهنگ مرادی با اشاره به هزینه های سنگینی که جامعه برای مبارزه با اعتیاد پرداخت می کند افزود: ما در مبارزه با مواد مخدر تاکنون تعداد۳۷۷۵ شهید  و تعداد ۱۲هزار مجروح داشتیم که این نشان از جدیت ما در برخورد با مواد مخدر است.

 

وی در پایان با تاکید براینکه امروز اعتیا د دامن گیر تمام مجامع بین المللی  و به خصوص ایران شده است یادآور شد: تنها راه مبارزه با اعتیاد اقدام های فرهنگی و آموزشی در بین مردم و به خصوص قشر جوان کشور است، تا شاهد  کاهش آمار اعتیاد به مواد مخدر  باشیم.