نوشیدن نوشیدن دمنوش کاکوتی، گل بنفشه و نیلوفر، دمنوش گل ختمی، چای ترش نیز برای مقابله با گرمازدگی مناسب است و مصرف شربت گل محمدی و گلاب نیز می توانند بدن را خنک و معتدل نگه دارند.

چگونه در تابستان خنک بمانیم؟

 

جلال الدین حسینی متخصص طب سنتی در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عرق کاسنی، شاتره و شربت بیدمشک همراه با آبلیمو باعث طراوت و شادابی پوست و مو در فصل گرما می شوند و مصرف آنها بدون شکر محدودیت خاصی ندارد.
 
وی با عنوان اینکه مصرف آب زرشک، آلبالو و انار برای مبتلایان به فشار خون تاثیر چشمگیری دارد؛ اظهار داشت: نوشیدن نصف استکان آبغوره طبیعی پس از هر وعده غذایی برای جلوگیری از عطش بسیار موثر است و مصرف شربت گل محمدی و گلاب نیز می توانند بدن را خنک و معتدل نگه دارند.
 
این متخصص طب سنتی ابراز داشت: آن دسته از افرادی که در فصل تابستان ساعات زیادی از طول روز را در بیرون از خانه سپری می کنند باید بدانند برای پیشگیری از کمبود آب بدن ، افزایش انرژی و جلوگیری از گرمازدگی روزانه ۱۴ تا ۱۵ عدد عناب مصرف کنند.
 
وی تصریح کرد: نوشیدن دمنوش کاکوتی، گل بنفشه و نیلوفر، دمنوش گل ختمی، چای ترش نیز برای مقابله با گرمازدگی توصیه می شود. شربت بارهنگ، خاکشیر همراه با تخم شربتی و قدامه کمبود آب بدن را برطرف می کنند و در فصل تابستان از بیحالی و حالت تهوع که بر اثر گرمازدگی به وجود می آید، جلوگیری می کنند.
 
حسینی یادآور شد: نوشیدن سرکه سیب یا انگور در فصل تابستان سبب کاهش فشار خون می شود اما مصرف آن باید محدود باشد در غیر این صورت فرد دچار مشکلات گوارشی شدیدی می شود.