شمشیربند رئیس شورای شهر ساری در جلسه ستاد هماهنگی تسهیلات سفر مازندران که در استانداری برگزار شد گفت : تاکنون نتوانسته‌ایم در استان توانمندی را که نیاز گردشگران است فراهم کنیم در حالی که زمینه آن وجود دارد.

gardeshgari-maz

 

 

به گزارش شرق پرس علیجان شمشیربند در جلسه ستاد هماهنگی تسهیلات سفر مازندران که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مازندران زمینه مساعدی برای جذب گردشگران دارد که باید در این زمینه نه به صورت جزیره‌ای بلکه در بعد کلان فکر اساسی شود.

 

 

وی افزود: تاکنون نتوانسته‌ایم در استان توانمندی را که نیاز گردشگران است فراهم کنیم در حالی که زمینه آن وجود دارد.

 

 

رئیس شورای اسلامی شهر ساری ادامه داد: صنعت گردشگری به فعالیت اقتصادی تبدیل شده و درآمد ناشی از این صنعت، یک دهم تولید ناخالص را در خود جای داده است.

 

 

شمشیربند خاطرنشان کرد: توریسم شهری در بخش گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است و بستر مناسبی را برای توسعه پایدار شهر سالم، افزایش آگاهی سطح مردم، فرهنگی‌سازی، ایجاد اشتغال، جذب مسافر و رونق اقتصادی ایجاد کرده است.

 

 

وی اضافه کرد: توریسم شهری در شهری‌های بزرگ به‌ شغل درآمدزا تبدیل شده است در حالی که در شهر ما با توجه به داشتن جاذبه‌های گردشگری هنوز نتوانسته به نحو احسن استفاده شود.

 

 

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: طی دو سال اخیر اجرای طرح‌های عمرانی در شهرستان ساری هم به زیبایی شهر افزوده و هم مسافران زیادی را جذب کرده است.

 

 

شمشیربند با اشاره به ضرورت توجه به مسائل فرهنگی در کنار کار عمرانی گفت: هیچ پروژه‌ای شهری بدون پیوست فرهنگی در شورای اسلامی ساری پذیرفته نمی‌شود.