دکتر یونسی در گلوگاه گفت: امروز بانوان از ارزش و اعتبار فراوانی در اجتماع برخوردارند و دوشادوش مردان در امورات مختلف به کار گرفته شده اند...

تجلیل از بانوان فرهیخته شرق و مرکز مازندران در گلوگاه

 

به گزارش شرق پرس بانوان فرهیخته و نخبه شهرستان های مرکزی و شرق مازندران روز دوشنبه با برگزاری همایش اقتدار و امید به میزبانی فرمانداری شهرستان گلوگاه تجلیل شدند.

 

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در این هماس با اشاره به جایگاه بلند و رفیع بانوان در جامعه اسلامی ، گفت : امروز بانوان از ارزش و اعتبار فراوانی در اجتماع برخوردارند و دوشادوش مردان در امورات مختلف به کار گرفته شده اند.

علیرضا یونسی افزود : امروزه ۵۱.۵ درصد از کرسی های دانشگاهی را بانوان در اختیار دارند و در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم حضور بانوان برای کاندیدا شدن نسبت به گذشته رشد بیشتری داشته است.

وی ادامه داد : حضور بانوان به عنوان عضو در شوراهای اسلامی شهر و روستا هم بالا بوده به گونه ای که در مازندران حدود ۳۰۰ نفر با رای مردم به عضویت شوراهای شهر و روستا در آمدند .

معاون استاندار مازندران همچنین با بیان اینکه دولت دوازدهم در استمرار دولت یازدهم کارهای مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی را در دستور کار دارد، یادآور شد : همه ما باید دست به دست هم با وحدت و همگرایی برای تعالی ایران عزیز تلاش کنیم.

یونسی همچنین با اشاره به تلاش های دولت برای ساماندهی به موسسات غیر مجاز در استان مازندران گفت: ۱۲۰ موسسه غیر مجاز در استان فعال بود که با تلاش و پیگیری ساماندهی شدند و تعداد کمی از این موسسات در حال انجام امور برای ساماندهی هستند.

مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران هم در این مراسم اظهار داشت : توجه به شایسته سالاری به دور از جنسیت اکنون در جامعه حکمفرما شده است و امیدواریم با استفاده از توانمندی ها و قابلیت ها شاهد ایرانی متعالی و رو به رشد باشیم.

مریم جمشیدی افزود : شایسته‎ سالاری باید در جامعه حفظ شود و باید تلاش کنیم که گنجینه‌های انسانی خود را حفظ و حمایت کنیم.

وی ادامه داد : امروز بیش از هر چیزی در جامعه نیازمند وفاق و همدلی هستیم که باید دست در دست هم دهیم و برای کسانی که برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید فداکارانه تلاش کردند بهترین شرایط را آماده کنیم .

او ادامه داد : باید یاد بگیریم در هر جایگاهی که هستیم میراث‌داران امینی باشیم و ماحصل و نام نیکی را در پایان عمر خدمتی خود بر جای بگذاریم.

جمشیدی گفت : زنان ما لایق بهترین جایگاه‌ها هستند و باید تمامی امکانات لازم را در اختیارشان قرار دهیم تا بتوانند به‌خوبی در این بخش‌ها ظاهر شوند و این منوط به حمایت از آنها است.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از ۱۲ بانوی فرهیخته و توانمند در حوزه های مختلف اشتغال زایی مرکز و شرق مازندران، ۵ مشاور برتر فرمانداران و سمن های فعال این مناطق تجلیل شد.