محمودیان مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان نكا گفت: طرح سفیران سلامت، فرصتي به داوطلبان علاقه مند براي سلامتي و خود مراقبتي است

 

 

به گزارش شرق پرس اسماعیل محمودیان، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا، در حاشیه این مراسم در گفت و گو با  ایرنا با اشاره به همایش تجلیل از سفیران سلامت مدارس گفت: سفیران سلامت، نماینده و مجری سلامت برای ارتقای سطح بهداشت در مدارس هستند که به مدت یکسال در حال اجرا است.

 

وی با اعلام اینکه سفیران سلامت مدارس در سطح دوره متوسطه دوم برگزار می شود، یادآور شد: براساس نیازسنجی از هر کلاس ۳ دانش آموز برای دوره های آموزشی سلامت انتخاب شدند تا به عنوان مجریان سلامت در مدارس باشند و آموزش های لازم را به هم دوره ای ها و هم کلاسی ها ارائه کنند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا با بیان اینکه با این طرح، فرصتی به داوطلبان علاقه مند برای سلامتی و خود مراقبتی است، یادآور شد: ۲۰ مدرسه نکا برای این منظور با حدود ۵۰۰ دانش آموز در نظر گرفته شده است تا، سفیران سلامت مدارس، فرهنگ سازان ما در سلامت مدارس و خانواده باشند.

 

محمودیان گفت: استفاده از توان سفیران سلامت در واقع، توسعه مشارکت مردم در امر سلامت است که امیدواریم در راستای آگاهسازی مردم توسط این افراد موفق عمل شود.

 

وی در ادامه افزود: سفیران سلامت مدارس علاوه بر آموزش های بهداشتی نوجوانی در مورد مشکلات ناشی از استرس، بدخوابی، عدم تمرکز در کلاس و مدرسه نیز با توجه به آموزش هایی که دیده اند، به همسالان آموزش می دهند.

 

محمودیان با بیان اینکه خودمراقبتی از مسائل مهمی است که اکنون باید مورد توجه قرار گیرد و ما در این راستا با تمام توان وارد شده ایم، یادآور شد: موفقیت در خود مراقبتی باعث افزایش طول عمر، کاهش معلولیت ها، مرگ و میر و هزینه های درمان و ارتقای سطح سلامت جامعه می شود.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا با اشاره به شعار سال و هفته سلامت غلبه بر دیابت گفت: ۱۰ درصد مردم شهرستان نکا از دیابت رنج می برند و تغییر سبک زندگی، استفاده تغذیه سالم، حرکت به سمت زندگی پرتحرک و تلاش در راستای توجه به ورزش و دوری از سیگار و دود، از جمله مواردی است که باید بسیار به آن توجه کرد.