تحلیلگر عربستانی در ادعایی مضحک گفت: اینکه ابوبکر البغدادی در پیام صوتی خود اشاره ای به ایران نکرده و این کشور را تهدید نکرده خود یکی از هزار دلیلی است که ایران با داعش درباره تحولات موجود توافق ضمنی کرده است.

alansari514

 

شرق پرس: سلمان الانصاری تحلیلگر برجسته سعودی در گفتگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» با اشاره به پیام صوتی اخیر ابوبکر البغدادی استدلال جالبی برای سرپوش گذاشتن بر شکست مقامات امنیتی عربستان در مواجه با داعش آورده است.

 

 

سلمان الانصاری به شبکه سی ان ان گفت: اینکه ابوبکر البغدادی در پیام صوتی خود اشاره ای به ایران نکرده و این کشور را تهدید نکرده خود یکی از هزار دلیلی است که ایران با داعش درباره تحولات موجود توافق ضمنی کرده است.

 

 

لازم به ذکر است که این ادعاهای بی اساس ناشی از شکست مقامات امنیتی عربستان و در راس آنها محمد بن نایف ولیعهد و وزیر کشور عربستان در جلوگیری از نفوذ داعش در این کشور است.

 

 

گروه تروریستی داعش بعد از جذب صدها نیرو از میان شهروندان سعودی و انجام چندین عملیات تروریستی در عربستان اینک در جنوب یمن علیه ائتلاف سعودی وارد عمل شده است. بدین ترتیب بود که داعش هم امنیت ملی و هم امنیت داخلی عربستان را با خطر جدی مواجه کرد./جام