تباکی با اشاره به تشدید بحران کم آبی در منطقه شرق مازندران گفت : بهترین را مقابله با کم آبی کشت دانه‌های روغنی و درختان انجیر است...

رقم پروژه های هفته دولت گلوگاه به 27 میلیارد تومان می رسد

 

 

به گزارش شرق مازندران محمدرضا تباکی در مراسم کلنگ‌زنی کارگاه‌های تولید فرآورده انجیر در این شهرستان اظهار کرد: برای بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های هفته دولت حدود ۲۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

 

وی افزود: در هفته دولت با گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر باید آنها را الگوی خود قرار دهیم و همانند آنها جهادی و پرکار باشیم.

 

فرماندار گلوگاه با اشاره به احداث کارخانه در شهرستان بیان کرد: جوانان جویای کار شهرستان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند و همچنین با تولیدات خود محصول اختصاصی شهرستان را به کشور معرفی کنند.

 

این مسؤول گفت: تا امروز محصول انجیر فصلی بود و فقط برای تازه خوری استفاده می شد اما با احداث کارخانه می توانیم این محصول را پایدار و شغل ثابت برای جوانان ایجاد کنیم.

 

تباکی تأکید کرد: در شرق مازندران بحران کم آبی شدید شده است و منابع زیر زمینی ما در خطر هستند، ۵۰ درصد آب مصرفی مردم منطقه از آب زیرزمینی استفاده می‌شود که این موضوع مضرات فراوانی را در پی دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این وضعیت بهترین را مقابله با کم آبی کشت دانه‌های روغنی و درختان انجیر است، زیرا این محصولات آب کمتری نیاز دارند همچنین سود حاصل از این محصول برابر با محصول شالی است.

 

فرماندار گلوگاه گفت: باید کشاورزان را متقاعد کرد تا زمین‌های خود را تغییر کاربری دهند، این فرهنگ باید گسترش پیدا کند تا الگوی کشت خود را تغییر دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس