پروژه احداث دیوار در مرز ترکیه با ایران در پنج مرحله انجام خواهد شد که طول آن به 144 کیلومتر می رسد...

 

 

رئیس اداره تاسیسات مسکونی وابسته به نخست وزیری ترکیه (TOKİ) از شروع عملیات ساخت دیوار ۱۴۴ کیلومتری در مرز این کشور با ایران خبر داد و گفت: مرحله اول ساخت این دیوار شهریور ماه امسال به بهره برداری می شود.

به گزارش ایرنا، ارگون توران روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: دیوار حائل در مرز ترکیه و ایران در استان های ایغدیر و آغری و به طول ۱۴۴ کیلومتر احداث می شود و در طول این دیوار نیز راهی برای دسترسی احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: پروژه احداث دیوار در مرز ترکیه با ایران در پنج مرحله انجام خواهد شد که مناقصه آن انجام شده و هم اکنون عملیات ساخت کارگاه های فنی و تملک و تحویل اراضی در حال انجام است.

به گفته وی، در طول این دیوار حایل، ۱۵ درب تردد با شیشه های ضد گلوله ساخته می شود و برای ساخت این درب ها از مطمئن ترین مواد و تجهیزات استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: این دیوارها ۲ متر عرض، سه متر ارتفاع و هفت تن وزن دارند و ارتفاع دیوارها با سیم خاردار نصب شده بر روی آن به چهار متر می رسد.

وی اضافه کرد: این دیوارها قابلیت حمل و انتقال دارند و برای ساخت این دیوارها از بتن‌ با سطح مقاومت بالا به شکل بلوک استفاده می شود.

وی با اشاره به احداث دیوار حایل در جنوب ترکیه و در مرزهای سوریه گفت: در این منطقه ۵۱۱ کیلومتر دیوار شامل ۹۷.۲۷ کیلومتر دیوار در استان هاتای، ۶۷.۴۱ کیلومتر در استان کیلیس، ۳۸.۱۰ کیلومتر در استان غازی آنتپ، ۱۹۴.۸۴ کیلومتر در استان شانلی‌اورفا، ۶۶.۸۱ کیلومتر در استان ماردین و ۴۷.۳۴ کیلومتر دیوار در استان شیرناک در حال احداث است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۹۰ کیلومتر از این دیوارها در مرزهای استانهای جنوبی به پایان رسیده است.