دکتر طباطبایی درباره مثبت بودن تست دوپینگ این ورزشکار گفت: البته تا زمانی که شورای صدور رای برای این د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کار تشکیل نشود، ما نمی توانیم اسم و میزان محرومیتش را دقیق اعلام کنیم.

تست دوپینگ یک ورزشکار دیگر مثبت اعلام شد

 

 

شرق پرس: سخنگوی ستاد ملی مبارزه دوپینگ از مثبت شدن تست یک د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کار ملی‌پوش خبر داد.
 

دکتر رامین طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، در‌ رابطه با مثبت اعلام شدن تست یکی از د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران، اظها‌ر کرد: قبل از مسابقات کازانف قزاقستان ما از ۱۰ د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کار تست دوپینگ به عمل آوردیم که از بین این ۱۰ نفر یک نفر تستش مثبت اعلام شد که این موضوع را به فدراسیون جهانی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی اعلام کردیم. این ورزشکار تا زمان تشکیل شورای صدور رای در تعلیق موقت به سر می‌برد.

 

وی گفت: البته تا زمانی که شورای صدور رای برای این د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کار تشکیل نشود، ما نمی توانیم اسم و میزان محرومیتش را دقیق اعلام کنیم، بنا‌بر‌این به زودی شورای صدور رای برگزار خواهد شد و حکم قطعی وی را اعلام خواهیم کرد.

 

طباطبایی در پایان افزود: چون ماده ممنوعه این د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کار آنوبولیک بوده است، اگر نتواند مستندات و مدارکی دال بر کاهش جرایمش به شورای صدور رای ارائه کند، بدون شک این د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کار به مدت چهار سال از شرکت در کلیه مسابقات داخلی و بین‌المللی محروم خواهد شد.

 

به گزارش ایسنا، مهدی زمانی، لیلا رجبی، احمد فرود، الناز کمپانی، وحید صدیق، کیوان قنبرزاده، رضا قاسمی، محمد حسین ابارقی، حسن تفتیان، سجاد هاشمی آهنگری و خلیل ناصری ۱۰ ورزشکار ایران در رقابت‌های کازانف بودند که در نهایت قاسمی، ابارقی، رجبی و تفتیان توانستند سهمیه المپیک کسب کنند.