شبکه‌های مجازی بویژه تلگرام, در روزهای پر حاشیه تبلیغات کاندیدای مجلس, به صحنه تسویه‌حساب‌های داوطلبان و برخی از مسئولان شهری تبدیل شده است که فقط یک هدف آن هم تخریب برخی از رقبای انتخاباتی خود را دنبال می‌کند .

انتخابات مازندران تسویه حساب دستگیری گرداننده یکی از گروه‌های تلگرامی در مازندران

 

 

به گزارش شرق پرس این روزها کاندیداهای مجلس دهم برای تصاحب یکی از کرسی‌های مجلس دست به هرکاری می‌زنند و با بداخلاقی تمام سعی بر حذف رقیبان خود را دارند.

 

«نه به فریبکاری» یکی از کانال‌های پرحاشیه استان مازندران به‌شمار می‌رود که از روزهای گذشته در تلگرام راه‌اندازی شده و مطالبی را درباره برخی از کاندیداها بیان می‌کند.

 

چرخش‌های سیاسی و ژست‌های عجیب و غریب مانکن‌نما یکی از داوطلبان مجلس دهم از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود از مواردی بود که این گروه تلگرامی به آن پرداخت که نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد.

 

این روزها شبکه‌های مجازی به صحنه تسویه‌حساب‌های داوطلبان و برخی از مسئولان شهری تبدیل شده است که فقط یک هدف آن هم تخریب برخی از رقبای انتخاباتی خود را دنبال می‌کند و به صراحت قانون یک نوع تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران درخصوص برخورد با گروه‌های مجازی به خبرنگار فارس گفت: بداخلاقی‌هایی در گروه‌های مجازی استان مشاهده شد که در حال برخورد قانونی با آنها هستیم.

 

مهرداد ابراهیمی با بیان اینکه بعضی از گروه‌های مجازی با تخریب و افترا قانون انتخابات را زیر پا گذاشتند، اظهار کرد: تخلفات انتخاباتی گروه‌های مجازی در مازندران به پلیس فتا گزارش داده شد و در حال برخورد قانونی با آنها هستیم.

 

وی با بیان اینکه دو مورد تخلف انتخاباتی در فضای مجازی استان مازندران مشاهده شد، افزود: یکی از گردانندگان گروه‌های مجازی که قانون اخلاق انتخاباتی را زیر پا گذاشته بود از سوی پلیس فتا دستگیر شد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران از شکایت علیه یکی دیگر از گروه‌های مجازی در استان خبر داد و گفت: مراحل شناسایی این متخلفان از سوی پلیس فتا در حال انجام است و به‌زودی برخورد قانونی می‌شود.

 

این مسئول با بیان اینکه وجود دستگاه‌های صوتی ستادهای تبلیغاتی در بیرون از ستاد تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود، تصریح کرد: پخش آهنگ در خارج از ستاد و ایجاد آلودگی صوتی برای شهروندان تخلف انتخاباتی است و ماموران انتظامی با آنها برخورد می‌کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه داوطلبان مجلس دهم در مرکز استان مازندران و دیگر شهرهای استان درباره نصب بنر و پوسترهای تبلیغاتی قانون‌مند عمل می‌کنند، اضافه کرد: تخلفاتی در بعضی از قسمت‌های شهر مشاهده می‌شود که کمیته جلوگیری از تبلیغات غیرقانونی در حال کندن و امحای آنهاست.

 

به گزارش فارس, وی با تأکید بر اینکه فقط کاندیدای مجلس خبرگان رهبری قادر به نصب بنر در سطح شهرها هستند، گفت: داوطلبان مجلس دهم می‌توانند مقابل ستادهای انتخاباتی خود بنر نصب کنند و اگر در سطح شهر بنر یکی از داوطلبان مشاهده شود، جمع‌آوری می‌شود.

 

پخش آهنگ و ایجاد آلودگی صوتی مقابل ستادهای انتخاباتی داوطلبان مجلس یکی دیگر از چالش‌ها و قانون‌شکیی کاندیداها و طرفداران آنها محسوب می‌شود که در بعضی از مناطق شهر برای شهروندان ایجاد مزاحمت شده است.