شورای امنیت تحریم هایی علیه رهبر انصار الله از جمله ممنوعیت سفر وی اعمال کرد. در این قطعنامه همچنین از انصار الله خواسته شده است از آنچه تحریک و تهدید کشورهای همسایه خوانده، دست بردارد. بر اساس این طرح ، هرگونه ارسال سلاح برای نیروهای انصار الله ممنوع خواهد بود.

تصویب قطعنامه شورای امنیت بر علیه یمن

 

 

شرق پرس: شورای امنیت به پیش‌نویس قطعنامه کشورهای عربی علیه انصار الله و تحریم تسلیحاتی آن رای داد.

 

 المیادین گزارش داد:  نشست  شورای امنیت درباره رأی گیری بر سر پیش‌نویس قطعنامه علیه یمن لحظاتی پیش آغاز شد.
 
بر اساس این گزارش، اعضای شورای امنیت سازمان ملل با طرح تعدیل شده کشورهای عربی علیه یمن موافقت کردند. ۱۴ عضو شورای امنیت سازمان ملل به نفع این پیش نویس رای دادند. روسیه به این طرح رای ممتنع داد.
 
بر اساس این طرح، شورای امنیت تحریم هایی علیه رهبر انصار الله  از جمله ممنوعیت سفر وی اعمال کرد. در این قطعنامه همچنین از انصار الله خواسته شده است از آنچه تحریک و تهدید کشورهای همسایه خوانده، دست بردارد. بر اساس این طرح ، هرگونه ارسال سلاح برای نیروهای انصار الله ممنوع خواهد بود. شورای امنیت همچنین از انصار الله خواسته است که از صنعا و دیگر مناطق این کشور عقب نشینی کند.
 
شورای امنیت از کشورهای عضو خواسته است کشتی هایی را که به یمن می روند را بازرسی کند. این شورا با حمایت از دخالت نظامی عربستان در یمن همچنین از مشروعیت عبدربه منصور هادی نیز حمایت کرد.
 
نماینده روسیه در شورای امنیت در این نشست گفت: هرج و مرج در یمن به نفع عناصر تروریستی تمام خواهد شد. وی افزود: روسیه به این دلیل رای ممتنع داد که این قطعنامه خواسته های جامعه جهانی را برآورده نمی‌کند.  ویتالی چورکین همچنین گفت: در این قطعنامه همچنین پیشنهادهای ما در آن لحاظ نشده بود.
 
شبکه خبری الجدید گزارش داد که این قطعنامه بر اساس بند هفت منشور سازمان ملل صادر شده است.
 
نماینده آمریکا در این نشست گفت که راه حل در یمن باید به طور مسالمت آمیز باشد و همه تلاش ها برای پایان دادن به بحران به کار گرفته شود.
 
وی افزود: توافق بین مردم یمن جز از طریق توافق بین یمنی‌ها و عمل به طرح شورای همکاری خلیج فارس میسر نخواهد شد.
 تسنیم