قطعنامه ضدایرانی سازمان ملل در حال با بهانه حقوق بشر در ایران و با پیشنهاد کانادا تصویب شد که 123 کشور به آن رای مخالف و یا ممتنع دادند و تنها 76 رای موافق داشت.

 

 

شرق پرس: کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای درباره نقض حقوق بشر در ایران صادر کرد. این قطعنامه بعد از ظهر پنج شنبه با هفتاد و شش رای موافق، پنجاه و پنج رای مخالف و شصت و هشت رای ممتنع به تصویب رسید.

 

 
باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز نوشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از جمله کشورهایی بودند که به قطعنامه ضد ایرانی رای موافق دادند. متن قطعنامه یاد شده بر مبنای گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران است که بر اساس همان گزارش حاکی از افزایش اعدام ها از سال ۲۰۰۵ تا کنون است. بانی قطعنامه ضد جمهوری اسلامی ایران، کانادا است.
 

 

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل علاوه بر تصویب قطعنامه ای ضد ایران دو قطعنامه دیگر درباره نقض های حقوق بشر در سوریه و کره شمالی را نیز تصویب کرد. قطعنامه نقض حقوق بشر در سوریه که عربستان سعودی پیش نویس متن آن را ارائه کرده بود با یکصد و پانزده رای موافق، پانزده رای مخالف و پنجاه و یک رای ممتنع تصویب شد. قطعنامه درباره نقض حقوق بشر در کره شمالی نیز با یکصد و دوازده رای موافق، نوزده رای مخالف و پنجاه رای ممتنع به تصویب رسید. اتحادیه اروپا و ژاپن بانیان متن پیش نویس قطعنامه نقض حقوق بشر در کره شمالی بودند. برغم آنکه هر یک از این قطعنامه ها غیرالزام آور هستند ولی به منظور توجه بیشتر در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح خواهند شد.