رسولی گفت از دیگر کارهای عمده افتتاح دومین کمپ بزرگ شرق مازندران به نام کمپ اقامتی میان مدت ندای آرامش گلوگاه می باشد که در روستای خورشید کلا افتتاح شد و تا 30 نفر ظرفیت دارد.

 rasoli

 

 

به گزارش  شرق پرس  عباس رسولی در گفتگو با خبرنگار ما به بیان فعالیتهای بهزیستی گلوگاه پرداخت و گفت: ۲۱۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی گلوگاه هستند که از این تعداد ۱۸۰ خانوار حداقل ماهیانه را از بهزیستی دریافت می کنند که جمع مستمری ماهیانه این زنان در هر ماه مبلغ ۳۱ میلیون تومان را شامل می شود.

 

 

 

رئیس اداره بهزیستی گلوگاه به تعداد کل معلولین شناسایی شده با کد معلولیت اشاره کرد و افزود: تعداد معلولین شهرستان حدود هزارو ۳۰۰ نفر می باشدکه از این تعداد بالغ بر۳۵۰ نفر کمک هزینه ماهیانه را دریافت می کنند.

 

 

وی اظهار داشت: حداقل دستمزد و مستمری ماهیانه به معلولین ، مددجویان و زنان سرپرست خانوار و جامعه هدف بهزیستی در سال گذشته رقمی بیش از ۱۴۰ میلیون تومان را شامل شده است.

 

 

رسولی به فعالیتهای عمده صورت گرفته این اداره اشاره کرد و گفت: برای توانمند سازی معلولین چند کار شاخص انجام دادیم که یکی از آنان راه اندازی خط مشاوره شماره ۱۴۸۰ بوده و دیگر ی نیز افتتاح خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی که در خصوص آسیبهای اجتماعی، طلاق، کودک آزاری و … از ساعات ۸ صبح تا ۸ شب به مردم خدمات رایگان ارائه می دهد.

 

 

رئیس اداره بهزیستی گلوگاه یاد آور شد: از دیگر کارهای عمده افتتاح دومین کمپ بزرگ شرق مازندران به نام کمپ اقامتی میان مدت ندای آرامش گلوگاه می باشد که در روستای خورشید کلا افتتاح شد و تا ۳۰ نفر ظرفیت دارد.

 

 

وی دیگر فعالیتهای این اداره را اینگونه بیان کردو ادامه داد: تکمیل یک واحد مسکونی با هزینه ۴ میلیون تومان بلاعوض ، تامین بخشی از هزینه بیمه تامین اجتماعی زنان سر پرست خانوار به تعداد ۵۳ نفر به مبلغ ۳۳۵ میلیون ریال، حمایت ویژه از فرزندان بی سرپرست بالغ بر ۱۱ میلیون تومان بلاعوض، پرداخت بیش از ۳۱ میلیون تومان بلاعوض در بخش بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی ویژه مددجویان و معلولین، پرداخت بیش از ۱۸ میلیون تومان یارانه برای غذای گرم مهد های کودک ، پرداخت بیش از ۱۲ میلیون تومان برای تکمیل و بهسازی ۳واحد مسکونی در بخش تامین مسکن معلولین ، هزینه بیش از ۳۵ میلیون تومان در بخش کمک های بلا عوض برای سایر موارد پیش بینی نشده ویژه مدد جویان و معلولین، پرداخت بیش از ۳۳۰ میلیون تومان وام به افراد تحت پوشش بهزیستی در طرحهای مختلف، هزینه بیش از ۳۹ میلیون تومان در بخش هزینه های درمانی، ایاب و ذهاب و هزینه های مناسب سازی منزل ومسکن معلولین، پرداخت بیش از ۲۴ میلیون تومان برای هزینه دانش آموزان و شهریه دانشگاه ویژه معلولین ، مددجویان، زنان سرپرست خانوار و فرزندانشان، هزینه بیش از ۸ میلیون تومان در زمینه فعالیتهای پیشگیری از معلولیت ، کاهش اعتیاد، مهارتهای زندگی و طرح های پیشگیری، هزینه ۳۸ میلیون تومانی در بخش گروههای همیار و فعالیتهای امور اجتماعی زنان و توانمندی آنان و توزیع بیش از ۲۱۰سبد غذایی در ماه مبارک رمضان و هفته بهزیستی با کمک موسسات خیریه، دهیاری و شورای شهر بخشی از خدمات ارائه شده این اداره است.

 

 

رسولی به رقم ۷۰۵میلیون تومانی اعتبارات این اداره اشاره و تصریح کرد: واقعا همدلی و همزبانی خاصی بین مسئولین شهرستان خصوصا فرماندار گلوگاه با مدیر کل بهزیستی استان مازندران وجود داشته که این اداره توانسته خدماتی را به مردم شهرستان داشته باشد و این حاصل نگاه ویژه مدیر کل به شهرستان گلوگاه و توجه خاص فرماندار به بخش معلولین است که دوست دارند خدمات برای جامعه هدف گویا باشد و پیگیر هم هستند و همچنین تعامل بسیار خوب نماینده مجلس در شهرستان که با سرکشی از منازل معلولین همراه بوده است.

 

 

وی ادامه داد:کارخوب دیگری که در سال گذشته اتفاق افتاد و امسال هم استمرار پیدا کرد این بود که همه معلولین ضایعه نخاعی می توانند از هزینه پرستاری بهره مند شوند.

 

 

رسولی با تقدیر از توجه ویژه مدیر کل بهزیستی استان به شهرستان گلوگاه تاکید کرد: در سال گذشته ۴ نیرو جذب شد که ۳ تن از آنان از خانواده های شهدا و جانبازان هستند که در این زمینه از دکتر آرام مدیر کل بهزیستی مازندران به خاطر توجه ویژه به خانواده های شهد ا و جانبازان قدر دانی میکنیم.

 

 

رئیس بهزیستی گلوگاه درخاتمه و در پاسخ به سوال خبرنگار ما در این خصوص که چرا ساختمان اداره بهزیستی گلوگاه در مکان فعلی قرار دارد؟  گفت: اگر خیری باشد که بخشی از واحد مسکونی را در اختیار این اداره بگذارد خیلی خوب است و ما در بحث احداث ساختمان اداری در سطح شهر   نیاز به حمایت خیرین داریم زیرا برای رفتن از این اداره به داخل شهر گلوگاه باید مسافتی را تا روستای خورشید کلا رفته و از بریدگی آنجا به سمت گلوگاه برگردیم.

 گفتگو از : سکینه نوری