معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص شایعه های تغییر استانداران و فرمانداران اظهار کرد: هیچ برنامه ای در این خصوص نداریم.

 

 

شرق پرس:معاون سیاسی وزیر کشور گفت: انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در یک سوم حوزه های انتخابیه به صورت الکترونیکی برگزار می شود.
 
 
 
 محمدحسین مقیمی در نشست خبری خود در ارومیه افزود: برای بررسی وضعیت حوزه های مختلف در این خصوص برنامه ریزی هایی انجام شده که با شورای نگهبان نیز در این رابطه مشورت می کنیم.
 
 
وی افزود: در حال حاضر حدود ۲۴۰ حزب و گروه سیاسی در کشور مجوز فعالیت دریافت کرده اند.
 
 
وی همچنین در خصوص شایعه های تغییر استانداران و فرمانداران اظهار کرد: هیچ برنامه ای در این خصوص نداریم.
 
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۵ مرحله برگزاری انتخابات در کشور وجود دارد که از این تعداد ۲۳ مرحله به صورت الکترونیکی و رایانه ای انجام می شود و تنها دو مرحله شامل رای گیری و شمارش آرا، دستی است.
 
 
وی اظهار کرد: مقدمات سخت افزاری و نرم افزاری برگزاری تمامی مراحل انتخابات رایانه ای در تعدادی از حوزه ها انجام شده که تصمیم گیری در این خصوص در اختیار وزارت کشور و شورای نگهبان قرار دارد.
 
 
 
معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به شروع ثبت نام کاندیداهای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به ترتیب از ۲۶ و ۲۸ آذرماه امسال ادامه داد: وزارت کشور آمادگی لازم را برای برگزاری مراحل مختلف انتخابات دارد ولی کمبودهایی هم داریم که برای پر کردن آنها، از امکانات سازمان ها و ادارات در شهرستان های مختلف استفاده می کنیم.
 
 
 
به گزارش ایسنا مقیمی گفت: همه احزاب و گروه های سیاسی نشان داده اند که علاقه‌مند شرکت در انتخابات هستند و با توجه به این امر، جو عمومی جامعه در حال انتخاباتی شدن است.