عرب‌خزائلی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه میاندورود با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در جوامع مختلف گفت: اگر کشوری که توسعه یافت یا عقب‌مانده است باید دید که در زمینه آموزش و پروش چقدر هزینه و زمان صرف شده است.

 

 

به گزارش شرق پرس بهروز عرب‌خزائلی روز گذشته در سخنرانی پیش از خطبه‌ نماز جمعه میاندورود با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: باید با توجه به جایگاه مهم و حساس آموزش و پرورش توجه بیشتری به این نهاد صورت گیرد.

 

 

وی شرط یادگیری را به‌کارگیری دانسته‌ها و تجارب عنوان کرد و افزود: یادگیری به این معنا نیست که فقط چیزی یاد بگیریم اما از آن استفاده نکنیم بلکه باید از اندوخته‌ای خود استفاده بهینه کنیم و از آن برای رشد و توسعه جامعه به‌کار گیریم.

 

 

مدیر آموزش و پرورش میاندورود با اشاره به اینکه جامعه‌ای توسعه پیدا می‌کند که هم از تجارب تئوری و عملی در زمینه کاربردی استفاده شود، تصریح کرد: در جامعه هر کس نقش و مسئولیتی بر عهده دارد که باید در رسیدن به اهداف با جدیت پیگیر باشد و فقط به یادگیری آن اکتفا نکند.

 

 

این مسئول یادآور شد: بخشی از آموزش و پرورش برای تربیت است که این تربیت باید اخلاقی و دینی باشد، زیرا دانش‌آموزان امانتی در دست معلمان هستند.

 

 

عرب‌خزائلی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان و معلمان هر دو در یک جبهه حرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: این دو قشر مهم در راهی قدم می‌گذارند که برای جامعه ارزشمند است.

 

 

وی اضافه کرد: معلم با توجه به وظیفه حساسی که برعهده دارد باید افرادی را تربیت کنند که در آینده ارتقای دانش علمی و عملی آنها را شاهد باشیم و در این زمینه می‌طلبد که معلمان به‌روز باشند.

 

 

مدیر آموزش و پرورش میاندورود با بیان اینکه در آموزش و پرورش شهرستان در زمینه‌های مختلف پیشرفت چشمگیری را شاهد بودیم، افزود: معلمان به مانند شمع‌هایی هستند که از خود می‌گذرند و به‌نوعی از جان خود نیز می‌گذارند.

 

 

عرب‌خزائلی در پایان گفت: اگر کشوری که توسعه یافت یا عقب‌مانده است باید دید که در زمینه آموزش و پروش چقدر هزینه و زمان صرف شده است، امیدواریم مسئولان توجه بیشتری به این نظام مقدس داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

فارس