جنتی وزیر ارشاد گفت: ما نیز بحث‌مان این بود که مطبوعات آزادند مطالب خود را مطرح کنند مگر مواردی که شورای عالی امنیت ملی به‌دلیل امنیت ملی ما را از انتشار آن پرهیز داده است، از جمله پرونده کرسنت، چرا که بسیار حساس بوده و ما موظفیم در این مورد مصوبه شورای عالی امنیت ملی را اجرا کنیم.

janati5421

 

 

شرق پرس: وزیر ارشاد همچنین در خصوص جلسه دیروز مجلس و مطالب مطرح شده درباره پرونده کرسنت تصریح کرد: این پرونده‌ پرونده‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و یک شرکت بوده که در دادگاه لاهه مطرح است و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ربطی ندارد؛ آنچه آنها مطرح می‌کردند این است که ما در مورد این پرونده حرف‌هایی داریم که شما اجازه نمی‌‌دهید در مطبوعات انتشار داده شود.
 
 
 
 
ما نیز بحث‌مان این بود که مطبوعات آزادند مطالب خود را مطرح کنند مگر مواردی که شورای عالی امنیت ملی به‌دلیل امنیت ملی ما را از انتشار آن پرهیز داده است، از جمله پرونده کرسنت، چرا که بسیار حساس بوده و ما موظفیم در این مورد مصوبه شورای عالی امنیت ملی را اجرا کنیم.
 

وی افزود: نه مسئولان و نه روزنامه‌ها حق ندارند در این زمینه صحبت کنند تا این پرونده ان‌شاءالله به‌نفع جمهوری اسلامی ایران تمام شود.

 

وزیر ارشاد در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا اصلاً این موضوع در مجلس مطرح شد، گفت: مطرح شدن این صحبت به‌دلیل سؤال نمایندگان بود یعنی اگر سؤال نمی‌کردند جواب نمی‌دادیم.

 
 
یکی از اشکالاتشان این بود: “شما آزادی مطبوعات را محدود کردید و دلیلش این است که شما اجازه نمی‌دهید در مورد موضوع پرونده کرسنت بحث کنیم”.
 
 
اگر از من بپرسید می‌گویم لزومی نداشت چنین سؤالی در مجلس مطرح شود زیرا قبلاً در کمیسیون فرهنگی سؤال شده بود و ما نیز به آن پاسخ داده بودیم، اما ظاهراً قرار نبوده نمایندگان قانع شوند.
 

جنتی همچنین درباره اقدامات پس از گرفتن کارت زرد و برنامه‌اش گفت: برنامه‌ای را که رئیس جمهور برای آزادی مطبوعات داشته‌اند پیش می‌بریم و سؤال‌ها را پاسخ می‌دهیم، ممکن است پاسخ یک سؤال برای نمایندگان قانع کننده باشد یا نباشد که هر دو حالت اتفاق می‌افتد. اما در نهایت اتفاق خاصی نیفتاده و ما سیاستی را که همواره دنبال می‌کردیم پیگیری خواهیم کرد.

تسنیم