به نظر می آید تحرکات جدید نشان می دهد غرب و رسانه های وابسته در پی طراحی توطئه های جدید با نقش آفرینی منافقین برای براندازی در ایران هستند که این مسئله در فعالیت های جدید تئوریک دنیای غرب به خوبی مشهود است.

توطئه براندازی, اینبار با ریسمان پوسیده منافقین

شرق پرس ( شرق مازندران) : اخیرا برخی رسانه های غربی با مطرح سازی مجدد سازمان مجاهدین [منافقین] به عنوان امید اجرای طرح براندازی در ایران، این گروهک تروریستی که دستش به خون مردم ایران آلوده است را لایق حکومت بر مردم ایران معرفی می کنند!

پایگاه خبری “هیل” (Hill) وابسته به کنگره آمریکا با انتشار یادداشتی به تعریف و تمجید از سازمان منافقین پرداخته و از ضرورت حمایت از این گروه تروریستی سخن به میان آورده است.

در این یادداشت که به قلم “جولیو ترزی” یکی از مقامات سابق ایتالیایی، تحت عنوان “هنوز یک جایگزین برای تعامل با رژیم ایران وجود دارد” منتشر شده، می خوانیم:

«کشورهای اروپایی شروع به تجدید روابط با ایران پس از توافق هسته ای کرده اند اما نادیده گرفتن اقدامات جنجالی ایران پس از توافق هسته ای بسیار سخت است. از سوی دیگر توافق هسته ای با وجود تلاش های صورت گرفته، نتوانسته به گسترش میانه روی در ایران کمک کند.

در نتیجه سیاست غرب نسبت به ایران باید تغییر کند و همچنین باید از گروه های مخالف ایرانی بویژه اپوزیسیون سازمان یافته علیه رژیم ایران حمایت صورت پذیرد. پیش از این تلاش هایی در این رابطه صورت گرفته که نتیجه بخش بوده است. متحدان غربی مقاومت ایران توانسته اند توجه ها را به مشکلات سازمان مجاهدین خلق ایران معطوف نمایند و به این گروه در عراق کمک نمایند تا از شرایط خطرناک نجات یابند و اخیرا کمپ لیبرتی ۳۰۰۰ نفر از نیروهای خود را به خانه هایی امن که بیشتر آن ها در آلبانی است فرستاده است.

هر کسی که کوچکترین شناختی نسبت به جمهوری اسلامی داشته باشد به خوبی می داند که تصور دوستی با این رژیم، تصوری واهی است. در این میان کشورهایی که ارتباط نزدیکی با سازمان مجاهدین دارند با رویکرد برقراری روابط نزدیک با جمهوری اسلامی مخالفت می کنند. اما دلیل آنکه برخی کشورهای اروپایی در حال حاضر به دنبال گسترش ارتباطات با ایران و برقراری مذاکرات با تهران هستند آن است که گمان می کنند جایگزینی وجود ندارد.

به بیان دیگر، کشورهای اروپایی در مرور سال ها، فضاسازی های ایران را باور کرده و پذیرفته اند که مقاومت ایران، چیز قابل توجهی نیست. اشتباه نکنید، ایران تا کنون هر چه توانسته انجام داده تا این جنبش را از بین ببرد. در سال ۱۹۸۸ تعداد زیادی از سران سازمان مجاهدین خلق در ایران اعدام شدند و کمپ لیبرتی نیز در عراق هدف حملاتی قرار گرفت. اما این سازمان دوام آورد و اکنون شورای ملی مقاومت ایران، جمعیت بزرگی را در تجمع بین المللی سالانه خود در فرانسه گرد هم می آورد و ثابت کرده است که هنوز اپوزیسیونی سازمان یافته برای مقابله با جمهوری اسلامی وجود دارد. در واقع به نظر می رسد با جابجایی نیروهای سازمان مجاهدین خلق از عراق، افق تازه ای پیش روی سازمان گشوده شده است.

با توجه به این مسائل، تمامی کسانی که در سیاست خارجی اروپا حرفی برای زدن دارند، باید رهبران اروپایی را متقاعد سازند که در دیدگاه شان در رابطه با ایران و انگیزه هایشان برای برخورد آرام با جمهوری اسلامی، تجدید نظر کنند.

باید همه بدانند که حکومت ایران تنها نماینده سازمان یافته مردم ایران نیست بلکه حکومتی دیگر در انتظار ایستاده و آماده است آینده ای را برای ایران شکل دهد که بر پایه اصول اعلام شده سکولاریسم، دموکراسی و برابری جنسیتی بنا شده باشد همانطور که توسط مریم رجوی، رهبر شورای ملی مقاومت ایران، به روشنی بیان شده است.»

چندی پیش نیز این پایگاه آمریکایی با انتشار گزارشی با همین موضوع عنوان کرده بود: « در حالی که ایالات متحده برای انتخاب رئیس جمهور جدید در ماه نوامبر آماده می‌شود، فرصتی جدید پیش روست تا سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران، با نگاهی تازه تعریف شود. هنوز هم نیروی بالقوه برای ایجاد تغییرات دموکراتیک در ایران وجود دارد؛ تغییراتی که شورای ملی مقاومت ایران نویدبخش آن است و آمریکا باید از آن حمایت کند. با روی کار آمدن دولت جدید در واشنگتن، آمریکا می‌تواند این فرصت را غنیمت شمارد تا پیامی جدید و امیدوارکننده برای مردم ایران بفرستد.»