تیم ملی کشتی آزاد ایران در یک رقابت سنگین توانست با پیروزی مقابل روسیه برای سومین بار متوالی در خاک آمریکا قهرمان جام جهانی شود.

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام جهانی شد

 

 

 

شرق پرس: در دیدار فینال جام جهانی کشتی آزاد دو تیم ایران و روسیه به مصاف هم رفتند که در پایان ایران با برتری ۵ بر ۳ موفق شد برای هفتمین مرتبه و برای پنجمین بار پیاپی عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

 

 

این قهرمانی همچنین سومین قهرمانی پیاپی تیم ملی کشتی آزاد ایران در خاک آمریکا بود.

 

 

نتایج دیدارهای انفرادی مصاف ایران و روسیه در دیدار فینال به ترتیب زیر است:

 

 

وزن ۵۷ کیلوگرم: حسن رحیمی ۳ – حاجی مراد رشیداف ۳

رحیمی دارنده مدال طلای جهان در دیدار فینال به مصاف رشیداف دارنده مدال طلای اروپا رفت و در پایان وقت نخست ۲ بر یک نتیجه را واگذار کرد.در وقت دوم رحیمی ۲ امتیاز از حرف گرفت و موفق به کسب پیروزی شد.

 

 

وزن ۶۱ کیلوگرم: مسعود اسماعیل‌پور ۱۲- ویکتور راسادین ۶

وقت اول این مبارزه با نتیجه ۲ بر صفر به سود حریف روس به پایان رسید.باآغاز وقت دوم راسادین موفق شد اسماعیل‌پور را در خاک بنشاند و ۲ امتیاز دیگر نیز بگیرد اما در ادامه اسماعیل‌پور در حالیکه حریف روس از او زیرگیری کرده بود کنده او را بالا اورد و ۲ امتیاز از آن خود کرد.مربیان روس به این تصمیم داور اعتراض کردند که پس از بررسی فیلم مسابقه اعتراض ان‌ها رد شد و اسماعیل‌پور یک امتیاز نیز گرفت تا نتیجه ۴ بر ۳ به سود راسادین شود.

در ادامه نیز اسماعیل‌پور دارنده مدال نقره و برنز جهان در حالیکه حریف روس نایی برای مبارزه نداشت بسیار خوب ظاهر شد و ۸ امتیاز گرفت و ۲ امتیاز نیز به حریف خود داد تا در نهایت اسماعیل پور ۱۲ بر ۶ به برتری برسد و دومین برد نصیب ایران شود.

 

 

وزن ۶۵ کیلوگرم: میثم نصیری یک – ماگومد قربان علی یف ۴

میثم نصیری دانرده مدال طلای آسیا در دیدار فینال جام جهانی به مصاف ماگومد قربان علی‌اف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان اروپا رفت. کار دو کشتی‌گیر در پایان تایم نخست ۳ بر یک به سود حریف روس به پایان رسید. با آغاز وقت دوم نیز نصیری نتوانست کاری از پیش ببرد و بارها در رسیدن به پاهای حریف ناکام ماند و به در بسته خورد.حریف روس نیز یک امتیاز گرفت تا در نهایت ۴ بر یک به برتری برسد و اولین پیروزی روسیه را رقم بزند.

 

 

وزن ۷۰ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی ۱۰ – خلیل امین اف یک

حسین خانی دارنده مدال طلای آسیا که دو شکست را پیش از این مقابل حریفان خود از آذربایجان و امریکا تجربه کرده بود در این دیدار نیز با صلاحدید خادم بار دیگر به میدان رفت و در پایان وقت نخست موفق شد ۲ بر صفر به برتری برسد.

در وقت دوم نیز حسین خانی حریف خود را در خاک نشاند و ۲ مرتبه نیز فن فیتیله‌پیچ را بر روی وی اجرا کرد تا ۸ بر یک از حریف پیش بیفتد.در ادامه نیز حسین خانی بار دیگر حریف را در خاک نشاند و حساب ۱۰ بر یک به سود وی شد و به این ترتیب سومین برد برای ایران بدست آمد.

 

 

وزن ۷۴ کیلوگرم: حسن یزدانی ۱۴ – ختیک تسابولوف ۴

یزدانی چهره هجومی و جنگنده کشتی ایران و دارنده مدال نقره بزرگسالان جهان در دیاری حساس مقابل ختیک تسابولوف دارنده مدال طلای جهان از روسیه رفت .یزدانی مقابل حریف نامدار خود مانند همیشه نترس و جنگنده ظاهر شد و موفق شد وقت نخست را ۶ بر ۲ به سود خود به پایان برساند.

با آغاز وقت دوم تسابولوف برای جبران به روی تشک آمد اما نتوانست مقابل یزدانی کاری از پیش ببرد و یزدانی در مدت زمان ۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه ۱۴ بر ۴ مقابل حریف نامدار روس به برتری رسید.

 

 

وزن ۸۶ کیلوگرم: علیرضا کریمی ۳ – شامیل کودیا ماگموداف ۶

کریمی دارنده مدال برنز جهان که تا اینجای کار ۲ باخت ناامیدکننده مقابل حریفان آذربایجان و آمریکا متحمل شده بود در این مبارزه نیز به مصاف ماگمدوف دارنده مدال طلای اروپا رفت و در حالیکه می‌توانست با پیروزی مقابل حریف قهرمانی زودهنگام جام جهانی را به نام ایران بزند اما مانند مبارزه‌های قبلی هیچ نشانی از جنگندگی گذشته نداشت و در پایان وقت نخست ۴ بر صفر نتیجه را واگذار کرد.

کریمی با آغاز وقت دوم بلافاصله حریف را در خاک نشاند و یک بار نیز در خاک حریف نشست تا نتیجه ۶ بر ۲ به سود حریف روس شود.کریمی تا پایان مبارزه یک امتیاز دیگر گرفت تا در نهایت ۶ بر ۳ بازنده شود.

 

 

وزن ۹۷ کیلوگرم: امیر محمدی ۳  – عبدالسلام گادیسوف ۱۰

محمدی پس از پیروزی مقتدرانه مقابل حریف هندی در این رقابت‌ها و به دنبال نتایج ضعیف عباس طحان بار دیگر توسط خادم به میدان فرستاده شد تا مقابل گادیسف با تجربه و دارنده مدال طلای جهان به روی تشک برود.

محمدی در وقت نخست بارها برای زیرگیری از حریف نامدار خود اقدام کرد اما نتوانست کاری از پیش ببرد و در مقابل ۴ امتیاز نیز به گادیسوف داد.در ۳ دقیقه دوم محمدی موفق شد حریف را بالاخره در خاک بنشاند و ۲ امتیاز از حریف خسته خود بگیرد.

در حالیکه محمدی می‌توانست از خستگی حریف با تجربه خو.د استفاده کند اما ۶ امتیاز دیگر به گادیسوف داد تا حساب کار در نهایت ۱۰ بر ۳ به سود گادیسوف شود و کار برای تعیین قهرمان به دیدار اخر کشیده شود.

 

 

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: کمیل قاسمی ۳ – مرادین خوشخوف ۲

کمیل قاسمی دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان در این مبارزه حساس برای تعیین تیم قهرمان به مصاف مرادین خوشخوف دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال اروپا رفت و در وقت نخست با استفاده از تجربه خود موفق شد یک بر صفر به برتری برسد.

قاسمی که عملکرد چندان خوبی در این رقابت‌ها نداشت در ادامه این مبارزه ۲ امتیاز از دست داد تا نتیجه ۲ بر یک به سود حریف شود.قاسمی سپس موفق شد حریف را در خاک بنشاند و ۳ بر ۲ جلو بیفتد و با هیمن نتیجه ضمن پیروزی قهرمانی را به نام ایران ثبت کند.

 

 

 

 

 

 

ایسنا