رئیس فرهنگ و ارشاد بهشهر در پاسخ به اینکه هنرمندان از شما گلایه دارند که چرا اجازه دادید این انتقال صورت بگیرد، گفت: مجتمع فرهنگی هنری، خانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ما باید به خانه اصلی خود می‌آمدیم.

farhanigi-honarri

 

 

به گزارش شرق پرس ، حدود دو دهه است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در ساختمان قدیمی فرمانداری بهشهر مستقر است و با بهره‌برداری از ساختمان «مجتمع فرهنگی هنری بصیرت» در سال ۸۹، زمزمه‌های خروج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساختمان فرمانداری آغاز شد.

 

 

 

با افتتاح این مجتمع، اما مشکلات و نواقص فنی زیادی بر آن وارد بود که می‌توان به قطع و وصل مکرر برق، اشکال در سیستم‌ فاضلاب، نقص اتصالات و نبود سیستم سرمایشی و گرمایشی اشاره کرد، از طرفی پیمانکار پروژه نیز از رفع نواقص موجود امتناع کرد و بالاخره پس از رسانه‌ای شدن موضوع در فارس او که البته طلب‌کاری اندکی از مجری پروژه (اداره‌کل راه و شهرسازی) داشت، توانست با دریافت بخشی از طلب خود، نواقص را تا حدودی برطرف کند.

 

 

اما همچنان، نواقصی در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر وجود دارد که از جمله آن می‌توان به مشکلاتی در اتصالات و سیستم فاضلاب اشاره کرد، این عامل سبب شد تا انتقال اداره از ساختمان سابق فرمانداری به مجتمع فرهنگی هنری مدت‌دار شود.

 

 

در این میان، هنرمندان نیز چندان رغبتی به مراجعه در مجتمع و رسیدگی به فعالیت‌های اداری خود نداشتند زیرا هم ساختمان مجتمع از مرکز شهر فاصله قابل توجهی دارد و هم بر این عقیده بودند که مجتمع فرهنگی باید محلی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و تئاتر و تمرین گروه‌های مختلف هنری باشد و ساختمان قبلی فرمانداری نیز همچنان به عنوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

اما از طرفی، فرمانداری بهشهر نیاز به ساختمان دیگری برای استقرار بخشداری یا انجام فعالیت‌های مربوط به انتخابات دارد و به طور طبیعی اداره فرهنگ و ارشاد باید به خانه اصلی خود می‌رفت، لذا فرمانداری بهشهر با هماهنگی استانداری مازندران و حکم مربوطه از این دستگاه ارشد دولتی، موجبات جابه‌جایی مذکور را در خزان ۹۴ صادر کرد.

 

 

اکنون این جابه‌جایی در حال انجام است و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر نیز در این‌ زمینه به فارس بیان داشت: اکنون در حال اسباب‌کشی هستیم و تا هفته آینده به‌طور کامل در مجتمع فرهنگی هنری بصیرت مستقر می‌شویم که بتوانیم پاسخ‌گوی مراجعان باشیم.

 

 

مسعود فلاح در پاسخ به اینکه هنرمندان از شما گلایه دارند که چرا اجازه دادید این انتقال صورت بگیرد، گفت: مجتمع فرهنگی هنری، خانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ما باید به خانه اصلی خود می‌آمدیم.