کمیته اخلاق فیفا امروز (پنجشنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که علاوه بر سپ بلاتر، میشل پلاتینی، رئیس یوفا و ژرومه والکه، دبیرکل فیفا نیز برای 90 روز به انفصال از خدمت محکوم شده‌اند تا نتیجه تحقیقات در پرونده‌ای که به اتهامات نسبت داده شده به آنها در خصوص فساد اداری و اختلاس به جریان افتاده است، مشخص شود.

جانشین رئیس فیفا انتخاب شد

 

 

 

شرق پرس: رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا تا پایان مدت انفصال از خدمت بلاتر، اداره امور را در فدارسیون جهانی فوتبال بر عهده خواهد گرفت.

 

 
با تعلیق سپ بلاتر از سمت ریاست فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برای ۹۰ روز، اداره امور این سازمان تا پایان مدت محرومیت بلاتر به عیسی حیاتو، رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) سپرده شد.
 
 
 
کمیته اخلاق فیفا امروز (پنجشنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که علاوه بر سپ بلاتر، میشل پلاتینی، رئیس یوفا و ژرومه والکه، دبیرکل فیفا نیز برای ۹۰ روز به انفصال از خدمت محکوم شده‌اند تا نتیجه تحقیقات در پرونده‌ای که به اتهامات نسبت داده شده به آنها در خصوص فساد اداری و اختلاس به جریان افتاده است، مشخص شود. همچنین کمیته اخلاق فیفا اعلام کرده است که مدت زمان انفصال از خدمت بلاتر، پلاتینی و والکه می‌تواند برای ۴۵ روز دیگر هم تمدید شود.
 
 
 
حیاتو که سال ۱۹۹۸ به عنوان رئیس کنفدارسیون فوتبال آفریقا منصوب شد، پیش از این در سال ۲۰۰۲ در رقابت انتخاباتی با بلاتر برای احراز پست ریاست فیفا شرکت کرده بود، اما آن سال به این مرد سوئیسی فیفا باخت.
 
 
 
حیاتوی کامرونی سال ۲۰۱۱ به دریافت رشوه از قطری‌ها برای پیروزی این کشور بر رقبایش برای کسب امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ متهم شده بود، اما پس از تحقیقاتی که کمیته اخلاق فیفا درباره این موضوع انجام داد، او از این اتهام تبرئه شد.
 
 
 
به گزارش تسنیم, همچنین گفته می‌شود که آنخل ماریا ویار، رئیس فدارسیون فوتبال اسپانیا قرار است جانشین موقت میشل پلاتینی در اتحادیه فوتبال اروپا شود.