مادر این دختر دانشجو درباره اهدای اعضایش می گوید: دخترم در حال تماشای برنامه ماه عسل بود و ناگهان گفت که من هم دوست دارم اعضای بدنم را در صورت مرگ مغزی اهدا کنم.

جزئیات اهدای 11 عضو دختر دانشجوی بهشهری به نیازمندان پیوند اعضا

 

 

 به گزارش شرق پرس سکینه جعفری دانشجوی سال اول رشته مهندسی رایانه مدتی قبل بر اثر خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شد و خانواده او رضایت دادند تا اعضای او به بیماران نیازمند پیوند اعضا اهدا شود.

 

 

پدر مرحوم جعفری در گفت‌وگو با فارس گفت: با وجود تمام تلاش‌های تیم پزشکی بهشهر و حتی برخی پزشکان متعهد استان مازندران حکمت الهی بر این شد تا فرزندمان در ساعت ۹ صبح روز جمعه و در روز عید غدیر به رحمت خدا برود.

 

 

قربان جعفری تصریح کرد: زمانی که پزشکان مرگ مغزی دخترم را به اطلاع ما رساندند، با مشورت مادرش تصمیم گرفتیم برای رضای خداوند با اهدای عضو او موافقت کنیم.

 

 

وی ادامه داد: پس از رضایت من و همسرم، پیکر نیمه‌جان دخترم از بیمارستان امام خمینی (ره) ساری به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران انتقال یافت و به گفته پزشکان، ۱۱ عضو او به بیماران پیوند اعضا اهدا شد.

 

 

مادر مرحوم سکینه جعفری نیز به فارس گفت: در ماه مبارک رمضان امسال پای برنامه ماه عسل نشسته بودیم که آن روز موضوع برنامه درباره اهدای عضو بود.

 

 

حاجی‌زاده اظهار کرد: دخترم نیز در حال تماشای این برنامه بود و ناگهان گفت که من هم دوست دارم اعضای بدنم را در صورت مرگ مغزی اهدا کنم.

 

 

وی ادامه داد: در آن لحظه خیلی از صحبت او ناراحت شدم که چرا دختر جوانم چنین حرفی زده است.

 

 

مادر مرحوم سکینه جعفری بیان کرد: ابتدا باور نداشتم که دخترم مرگ مغزی شده است، بالای سرش رفتم و در حالی که می‌دانستم متوجه چیزی نمی‌شود؛ با او حرف زدم و در فکر این بودم که اگر با اهدای عضو دخترم موافقت کنم، از من ناراحت می‌شود.

 

 

حاجی‌زاده ادامه داد: اما وقتی حرف‌های او در برنامه ماه عسل رمضان امسال را به یاد آوردم، خشنودی خدا و دخترم را در نظر گرفتم و به اهدای عضو او رضایت دادم.

 

 

وی در پایان گفت: با این کار، مطمئن هستم دخترم از پیش ما نرفته و همچنان زنده است.

 

 

به گزارش فارس، در تیرماه ۹۴ نیز روحانی جوان بهشهری به نام سیداکبر نبوی به‌علت تومور مغزی دچار مرگ مغزی شد و خانواده این روحانی نیز به اهدای عضو او رضایت داده بودند.