مسافران پرواز ایرانی تابان که وحشت زده حتی از شدت ترس و فرار، بدون کفش سوار هواپیما شده بودند، بر روی صندلیها نشستند و کاپیتان رمضانپور بلافاصله از برج اجازه تیک آف می گیرد.
جزئیات تیک آف خلبان ایرانی لحظه انفجار در فرودگاه استانبول

آرشیو

 

شرق پرس: پس از حادثه انفجارهای تروریستی در فرودگاه آتاتورک استانبول ترکیه, کاپیتان فرهنگ رمضانپور خلبان اول پرواز استانبول – تهران ایرباس  ۳۱۰ یک شرکت هواپیمایی ایرانی، بلافاصله با شنیدن صدای انفجار به درون کابین مراجعه و توسط مهمانداران و گارد امنیت پرواز سوار شدن مسافران وحشت زده را تسریع نمود.

 

 

رسانه ها نوشتند: مسافران پرواز ایرانی تابان که وحشت زده حتی از شدت ترس و فرار، بدون کفش سوار هواپیما شده بودند، بر روی صندلیها نشستند و کاپیتان رمضانپور بلافاصله از برج اجازه تیک آف می گیرد.

 

نکته قابل توجه اینست که حتی صدای گریه و فریاد مسافران، نتوانست تمرکز خلبان پرواز را بر هم نزد و ایرباس تابان بلافاصله در ابتدای باند قرار گرفته و با فشردن تراتل توسط خلبان رمضانپور، از باند فرودگاه استانبول کنده می شود تا مسافران نفس عمیقی بکشند.

 

 ساعاتی بعد پرواز هواپیمایی تابان به سلامت در فرودگاه امام خمینی تهران به زمین نشست و آخرین پروازی بود که پس از انفجار آتاتورک، باند این فرودگاه را ترک کرده بود.