به گفته ی منابع بیمارستانی وی تا 12 شب در کلانتری بوده و پس از آن به شرط مراجعه در روز بعد آزاد می‌شود، این اتفاق باعث واکنش بسیاری از پرسنل سلامت استان فارس در فضای مجازی گردیده است و عده‌ای از پزشکان دیروز در اعتراض به این امر گرد هم آمدند و بدینوسیله اعتراض خود را ابراز داشتند.

 

 

 

 

شرق پرس: در روز یکشنبه (۴ /۵ ۹۴)، بیماری در یک نزاع خانوادگی به علت ضربه چاقو به قفسه سینه اش به بیمارستان ممسنی استان فارس منتقل می‌شود با خانم دکتر فروغ رزمجویی جراح بیمارستان تماس گرفته شده و وی بلافاصله بر بالین بیمار حاضر و اقدامات درمانی لازم را انجام می‌دهد.
 
 
 
 
 
وی پس از آن در ایستگاه پرستاری مشغول نوشتن پرونده بیمار بوده که بازپرس پرونده وارد اورژانس می‌شود و اظهار می‌کند بیمار بدحال است و جراح باید بالای سر بیمار باشد.
 
 
 
 
tahason-doctor90
 
 
 
 
دکتر رزمجویی به بازپرس اطمینان می‌دهد که اقدامات لازم برای این بیمار انجام شده است، وقتی توضیحات دکتر رزمجویی وی را قانع نمی‌کند و این پزشک از بازپرس می خواهد در امور درمان بیمار دخالت نکند، عدم اجرای دستور بازپرس توسط جراح باعث می شود وی فرمان انتقال دکتر رزمجویی را صادر و تنها جراح این شهرستان در مقابل دیدگان بیماران و پرسنل بیمارستان با دستبند به کلانتری  منتقل شود.
 
 
 
 
به گفته ی منابع بیمارستانی وی تا ۱۲ شب در کلانتری بوده و پس از آن به شرط مراجعه در روز بعد آزاد می‌شود، این اتفاق باعث واکنش بسیاری از پرسنل سلامت استان فارس در فضای مجازی گردیده است و عده‌ای از پزشکان دیروز در اعتراض به این امر گرد هم آمدند و بدینوسیله اعتراض خود را ابراز داشتند.
 
 
 
 
به  دنبال این اتفاق جمعی از پزشکان استان فارس در نامه‌ای به ریاست کل دادگستری استان ضمن اعلام انزجار از برخوردی که با پزشک بیمارستان ولیعصر ممسنی شده تاکید کرده اند:در صورت عدم برخورد قاطع با این حادثه این موضوع می تواند  منجر به شروع رویه‌ای ناصواب شود و خواستار پیگیری موضوع توسط مراجع قضایی و انتظامی شده‌اند، همچنین شورای تامین شهرستان ممسنی نیز در این زمینه تشکیل جلسه داد.
 
 
محمد هادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اینباره اظهار کرد: بخش زیادی از این رویداد حاصل شتابزدگی و تصمیم گیری عجولانه است، بیمارستانها و مراکز درمانی همواره در معرض مراجعه بیماران مختلف قرار دارند و عموما فضایی آمیخته با مسایل و چالش هایی است که باید در برخوردهای اولیه این موارد را در نظر بگیریم.
 
 
 
 
وی ادامه داد: پزشکان و کادر بیمارستانی با تحمل چالش ها، می کوشند بهترین خدمات را ارائه دهند از این رو هر کسی که به بیمارستان مراجعه کند ولو اینکه برای انجام وظیفه قانونی خود مراجعه کرده باشد باید این شرایط را در نظر بگیرد.
 
 
 
ایمانیه ادامه داد: جراح بیمارستان نورآباد وظیفه خود می دانست که در کمترین زمان ممکن کار بالینی لازم را برای مجروح انجام دهد اما این موارد متاسفانه در بازجویی ها لحاظ نشده است.
 
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: انتظار داشتیم مسئولان قضایی شهرستان ممسنی در این واقعه با در نظر گرفتن شرایط بیمار و پزشک جراح به بازجویی خود ادامه می دادند و با هماهنگی بیشتری با رئیس بیمارستان یا رئیس شبکه بهداشتی درمانی این شهرستان، وارد بیمارستان می شدند اما این عدم هماهنگی ها و شتابزدگی ها در نهایت منجر به بروز رخدادهای ناخوشایند شد.
 
 
 
 
وی اضافه کرد: این طبیعی است که پزشک جراح یا کادر درمانی در نگاه اول بازپرس یا ضابط قضایی را نشناسد و مانع از ورود او به بیمارستان یا کار وی شود اما اگر هماهنگی لازم با مسئولان بیمارستان انجام شده بود شاهد این رخدادها نبودیم.
 
 
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: جراح بیمارستان نورآباد در شرایطی به پرسش های بازپرس پاسخ می داد که در حال درمان مجروح بود و طبیعی است که در این شرایط نمی‌توان هر درخواستی را اجابت کرد و جراح باید با سرعت عمل در خدمت بیمار و مجروح باشد.
 
 
 
 
وی افزود: صدور حکم جلب پزشک جراح و اقدامات قضایی که در این زمینه صورت گرفت نیز متاسفانه ناشی از شتابزدگی بوده است و این روند می توانست با هماهنگی، به نحو بهتری انجام می شد.
 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تمام مسائلی که درباره سیلی زدن و ضرب و جرح پزشک مطرح شده را شایعه خواند و تاکید کرد:  فروغ رزمجویی، از ساعت۵ تا ۷ بعد از ظهر را در پاسگاه نورآباد بود، از آن‌جا هم به دادگستری نورآباد منتقل شد و دو تا سه ساعت آن‌جا ماند، درنهایت هم با پیگیری‌های ما همان شب آزاد شد. روز بعد هم با صحبت‌هایی که با مدیرکل دادگستری کردیم و رفت‌وآمدهایی که داشتیم، فعلا ماجرا را خاتمه دادیم. هر چند که درنهایت نتوانستیم با آنها به تفاهم برسیم.»
 
 
 
 
وی با بیان این‌که رزمجویی، هم اکنون در بیمارستان، مشغول به کار است و حال بیمار مصدوم رو به بهبود است، گفت:  ما از مدیرکل دادگستری استان درخواست کردیم تا این موضوع را رسیدگی کنند و با بازپرس خاطی برخورد کنند.
 
 
 
 
ایمانیه  از سفر رئیس سازمان نظام پزشکی کشور به شیراز خبر داد و گفت: دکتر زالی  به شیراز می‌آید تا به این پرونده رسیدگی کند.»
 
 
 
در همین راستا حسین‌علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در نامه‌ای به آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه خواستار برخورد جدی با عاملان حادثه بیمارستان نورآباد ممسنی و رسیدگی به این امر غیر اصولی پزشک جراح عمومی این بیمارستان شد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
باشگاه خبرنگاران