مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج با طرح این ادعا که در این هنگام یک دانشجوی عضو این تشکل به یکی دانشجویان دختر توهین و با او برخورد فیزیکی کرد» اضافه کرد: «پس از این واقعه از بچه‌های دیگری که در سالن نشسته بودند، هر کسی که غیرت داشت بلند شد و گفت چرا خانم را می‌زنید

 

 


شرق پرس: سخنرانی آذرمنصوری که قرار بود دیروز در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شود، به تشنج و درگیری کشید، آن هم پیش از آنکه سخنران پشت تریبون قرار بگیرد.

 

هرچند، شنبه گذشته هم خبر لغو سخنرانی منصوری در دانشگاه آزاد قزوین به مناسبت ۱۶ آذر منتشر شده بود، اما در یاسوج اتفاق متفاوتی رقم خورد. نه تنها تشکل دانشجویی «فرهنگ و سیاست» مجوز هیأت نظارت دانشگاه را برای برگزاری این نشست اخذ کرده بود، بلکه شورای تأمین یاسوج نیز در پاسخ به تقاضای این تشکل، موافقت رسمی خود را اعلام کرده بود.

 

اما با وجود طی همه مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم، برخی برگزاری این مراسم را برنتافتند و به بهانه حضور یک «فتنه‌گر» در دانشگاه، به مراسم هجوم آورده و کار را به جایی رساندند که مدیر روابط عمومی دانشگاه از واقعه دیروز به عنوان «حادثه نگران‌کننده‌« یاد و عنوان کرد که «خانم منصوری شانس آورد که به مشکل حادی برخورد نکرد.» زیرا برخی شاهدان عینی از برخورد فیزیکی شدید و حتی حمله با چاقو سخن گفتند که این امر از سوی مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه تکذیب شد. باوجود این، معترضان علاوه بر به هم زدن سخنرانی و حمله به سخنران و دانشجویان، جلوی استانداری تجمع کرده و اعتراض کردند که اساساً چرا منصوری به استان دعوت شده است.

 

عارف یزدانی دبیر تشکل فرهنگ و سیاست که میزبانی منصوری را به عهده داشت در تشریح واقعه دیروز دانشگاه، از فرد معترضی گفت که با چاقو به یکی از دانشجویانی که از منصوری محافظت می‌کرد، حمله کرده و به دست این دانشجو آسیب وارد کرده است.

اما امین کشاورز مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج گفت: «پیش از ورود خانم منصوری به سالن، دانشجویان تشکل تازه تأسیس (فرهنگ و سیاست) تنشنج‌هایی را ایجاد کردند و شعارهایی در حمایت از سران فتنه سر دادند که دانشجویان بسیجی با آنان مقابله کردند و به آنان  گفتند شعار ندهید و حمایت نکنید.»  وی با طرح این ادعا که «در این هنگام یک دانشجوی عضو این تشکل به یکی دانشجویان دختر توهین و با او برخورد فیزیکی کرد» اضافه کرد: «پس از این واقعه از بچه‌های دیگری که در سالن نشسته بودند، هر کسی که غیرت داشت بلند شد و گفت چرا خانم را می‌زنید و به این ترتیب تشنج بالا گرفت.»

کشاورز با بیان اینکه «اصلاً به خانم منصوری حمله نشد و چون‌ انجمن شلوغ بازی در‌می‌آورد، سخنران سریع از سالن خارج شد»، موضوع چاقوکشی در سالن را نیز «بازی رسانه‌ای» توصیف کرد و افزود: «اصلاً چنین چیزی نبود. دانشجویان معترض تنها شعار سر می‌دادند.»

 

باوجود اینکه کشاورز چاقوکشی در سالن را تکذیب و رد کرد، اما سید ایمان علوی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه آزاد، دانشجویی است که می گوید چاقو به دست راست وی آسیب زده است.

 

محمدکاظم نظری فرماندار شهرستان یاسوج نیز ادعای دانشجویان بسیجی را که دختر دانشجویی سیلی خورده است، رد و تکذیب کرد و گفت: «دستگاه‌های امنیتی، حراست دانشگاه و کارشناسان فرمانداری در سالن حضور داشتند و همه فیلم‌ها و مستندات این حادثه نیز موجود است. دستگاه قضایی نیز در حال بررسی این واقعه است و کسانی که ادعاهایی دارند باید ادعاهای خود را ثابت کنند، اما به نظر می‌رسد که این موضوع صحت نداشته باشد.» وی در عین حال، چاقو خوردن یکی از دانشجویان از سوی معترضان را نیز «اغراق» توصیف کرد و افزود: «خوشبختانه به خانم منصوری صدمه‌ای نرسید و درگیری سطحی بین دانشجویان بود و تمام شد و قضیه چندان حاد نبوده است.» نظری درباره اینکه دلیل تجمع دانشجویان معترض مقابل استانداری چه بود، اظهار کرد: «آنان معترض بودند که چرا اصلاً خانم منصوری به استان دعوت شده و اجازه داده شد ایشان به استان بیایند.»/ایران