دبیر كمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات مازندران با اشاره به نحوه تبلیغات داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا , زمان تبلیغات را از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه به مدت یک هفته اعلام کرد...

جزئیات نحوه تبلیغات کاندیدای شورای شهر و روستا مازندران اعلام شد

 

به گزارش شرق پرس احمد مظفری گفت: نامزدها می‌توانند در هر منطقه شهرداری، یک ستاد تبلیغات انتخاباتی جهت ساماندهی فعالیت‌های تبلیغاتی خود و طرفدارانشان دایر کنند.

 

مظفری اضافه کرد: شهرداری ها موظف هستند محل‌های مناسبی برای الصاق و یا ارائه آثار تبلیغاتی نامزدها اختصاص دهند.

 

وی ادامه داد: توزیع آثار تبلیغاتی نامزدها از طریق شرکت پست با رعایت چارچوب اساسنامه آن منعی ندارد.

 

مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران استفاده از امکانات تبلیغی مؤسساتی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند را ممنوع اعلام کرد و گفت: استفاده از اماکن دولتی و عمومی مشروط به اخذ مجوز از مقامات ذی‌صلاح و پرداخت هزینه برابر برای تمامی نامزدها و طرفداران آن‌ها بلامانع است.

 

وی تصریح کرد: انتشار اعلام نظر شخصیت‌ها(بدون ذکر عنوان و مسئولیت آنان)، مجامع، احزاب و گروه‌های مجاز، در تأیید نامزد انتخاباتی با ارائه مستند و مدرک کتبی و امضاشده مربوط به تأیید و حمایت از ایشان امکان پذیر است.

 

دبیر شورای اطلاع رسانی مازندران افزود: هر گونه آثار تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنان اعم از کاغذی، پارچه‌ای، مقوائی، فلزی و یا جنس دیگر نباید بزرگتر از ۱۰۰ × ۷۰ سانتی‌متر باشد و چاپ عکس و پوسترحداکثر در دو فرم(دو نوع پوستر کاغذی) و جزوه و تراکت و زندگی‌نامه بلامانع است و  نوشتن مطالب تبلیغاتی در صدر یا ذیل پوسترها بلااشکال است.

 

مظفری افزود: برگزاری هر گونه تجمع در داخل ستادهای انتخاباتی و در فضاهای بسته منع قانونی ندارد و مجاز است، اما هرگونه تجمع و راهپیمائی در خارج از محیط های بسته، منوط به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح و فرمانداری است.

 

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا قطعا مجاز نیست.

 

مظفری برگزاری برنامه سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران ایشان را با رعایت قوانین و کسب مجوز بلامانع دانست و گفت: زمان تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه به مدت یک هفته است  و ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت پایان زمان تبلیغات  داوطلبان و نامزدهای هر دو انتخابات است.

 

 

 

 

ایسنا