میخائیل بوگدانف، فرستاده رئیس جمهوری روسیه به خاورمیانه و نماینده وی در پرونده سوریه پیشنهاد تقسیم قدرت با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را به ائتلاف مخالفان سوری داده است.

جزئیات پیشنهاد روسیه به مخالفان اسد برای تقسیم قدرت در سوریه

 

 

شرق پرس: نماینده رئیس جمهوری روسیه در پرونده سوریه به ائتلاف مخالفان این کشور پیشنهاد تقسیم قدرت با بشار اسد را داد.

 

 

 

 یک منبع سیاسی در مصاحبه با پایگاه خبری ایلاف گفت که میخائیل بوگدانف، فرستاده رئیس جمهوری روسیه به خاورمیانه و نماینده وی در پرونده سوریه پیشنهاد تقسیم قدرت با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را به ائتلاف مخالفان سوری داده است.

 

 

بوگدانف پیشتر دیداری با اعضای هیات سیاسی ائتلاف مخالفان در ساختمان سفارت روسیه در آنکارا داشت در حالیکه ائتلاف هیچ بیانیه‌ای را در این خصوص صادر نکرده است اما وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تاکید کرد که باید جهت حل و فصل بحران در سوریه به روش‌های سیاسی و در سریع‌ترین زمان ممکن شود.

 

 

در همین حال هادی بحره، رئیس سابق ائتلاف مخالفان در صفحه خود در پایگاه اجتماعی فیسبوک نوشت که هیات ائتلاف به بوگدانف تاکید کرد که در هیچ مذاکراتی هدف تقسیم نظام نخواهد بود و “درگیری‌ها در سوریه یک نزاع سیاسی برای تقسیم قدرت و توزیع پست‌ها نیست بلکه هدف از آن دادن امکان به مردم سوریه است که مجددا به تدوین قانون اساسی خود بپردازند و نمایندگان و رهبران خود را انتخاب کنند.”

 

 

وی افزود: هیچ گونه روند سیاسی نمی‌توان موفقیت آمیز باشد مگر آن که به برکناری بشار اسد و شخصیت‌های برجسته نظام او از قدرت بیانجامد به گونه‌ای که آن‌ها هیچ نقشی در مرحله انتقالی یا پس از آن نداشته باشند.

 

 

البحره گفت: باید توافق بین‌المللی جدی از طریق قطعنامه‌ای الزام آور از سوی شورای امنیت حاصل شود که به فعال سازی کنفرانس ژنو بینجامد.

 

 

 

جهان