دبیر اولین جشنواره بهار مرکبات مازندران در این آیین گفت : روستای دنگسرک قطب تولیدات باغی شهرستان نکا است سال گذشته بخشی از مرکبات و میوه شب عید کشور را تامین کرد.

جشنواره بهار مرکبات, در شرق مازندران برگزار شد

 

 

به گزارش شرق پرس اولین جشنواره بهار مرکبات مازندران با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و مردم و کشاورزان در روستای دنگسرک نکا برگزار شد.

هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی ظرفیت های مختلف نکا برای تولید مرکبات و شناساندن ظرفیت های مختلف بخش کشاورزی این شهرستان اعلام شده است.

 

فرماندار نکا در این مراسم گفت که این شهرستان دارای بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این مقدار ۱۱ هزار هکتار باغ است.

 

جعفر احمدی از نکا به عنوان یکی از شهرستان های موفق مازندران در تولید محصولات باغی یاد کرد و افزود : نکا رتبه چهارم استان را در زمینه کشاورزی دارد و بر اساس آمارهای رسمی ۵۰ درصد گیاهان دارویی ، ۵۰ درصد هلو و شلیل و ۲۰ درصد غلات استان در این شهرستان تولید می شود .

 

وی ادامه داد : شهرستان نکا در حوزه کشاورزی از ظرفیتهای ویژه و راهبردی برخوردار است که امید می رود برگزاری این قبیل برنامه ها گامی موثر برای تکمیل زنجیره های تولید و مزیت دار در بخش کشاورزی شهرستان باشد.

 

دبیر اولین جشنواره بهار مرکبات مازندران هم در این آیین گفت : روستای دنگسرک قطب تولیدات باغی شهرستان نکا است سال گذشته بخشی از مرکبات و میوه شب عید کشور را تامین کرد.

 

سیدمظاهر حسینی افزود : حدود ۲۰ سورتینگ برای بسته بندی مرکبات در این روستا فعال است و برای ادامه فعالیت به حمایت مسئولان نیاز دارند.

 

مدیر جهاد کشاورزی نکا هم در این مراسم گفت که پنج درصد مرکبات استان مازندران در روستای دنگسرک تولید می شود که شامل ۲۰ درصد از مرکبات شهرستان نکا است.

 

علی طاهری امیری افزود : نکا پنج هزار و ۵۰۰ هکتار باغ مرکبات دارد که ۲۰ درصد آن در روستای دنگسرک واقع شده است .

 

وی گفت که سالانه ۲۰ هزار تن مرکبات در سورتینگ های دنگسرک ذخیره می شود تا بموقع از جمله شب عید در بازار کشور توزیع شود.

 

در این جشنواره که عزیزالله شهیدی فر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران و جمعی دیگر از مسئولان محلی و استانی حضور داشتند ، بازی های محلی و موسیقی سنتی اجرا شد و شرکت کنندگان با غذاهای محلی طبخ شده در محل پذیرایی شدند.

 

 

 

 

 

ایرنا