مدیرکل ثبت احوال مازندران در جلسه ثبت وقایع حیاتی چهارگانه گلوگاه گفت: بیشترین دلیل وفات ثبت شده در گلوگاه، مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی بوده که بیشترین وفات در گروه سنی 75 سال و بیشتر بوده است.

sabt-ahval5

 

 

به گزارش شرق پرس مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به ارتقا شاخص‌های سلامتی در شرق استان، گفت: ثبت واقعه وفات در سال ۹۳ در گلوکاه حدود ۸ درصد کاهش یافت.

 

 

علی رجبی در جلسه ثبت وقایع حیاتی چهارگانه گلوگاه اظهار داشت: شهرستان گلوگاه در سال ۹۳، ۱۵ درصد کاهش ولادت داشته، از طرفی، ۸ درصد کاهش وفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم.

 

وی گفت: بیشترین دلیل وفات ثبت شده در گلوگاه، مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی بوده که بیشترین وفات در گروه سنی ۷۵ سال و بیشتر  بوده است.

 

مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: شهرستان گلوگاه در ثبت ازدواج به نسبت سایر شهرستان‌ها در  مازندران که میانگین آن منفی ۳ بوده، با افزایش ۷ درصدی روبه‌رو بوده است.

 

رجبی بیان داشت: در این شهرستان به نسبت سال گذشته، آمار طلاق کاهش پیدا کرده که در سال ۹۳، ۴۸ واقعه طلاق  در شهرستان ثبت شده است.

 

عیسی قاسمی طوسی، فرماندار گلوگاه نیز گفت: در بحث ولادت، جلوگیری از طلاق و رشد ازدواج طرح‌هایی ارائه که با کمک اداره کل ثبت احوال استان اجرا خواهد شد.

 

وی افزود: بدون احتساب مهاجرت، ۲۷۱ نفر به جمعیت گلوگاه افزوده شده و در مجموع بدون احتساب مهاجرت، جمعیت گلوگاه ۳۹ هزار و ۹۶۱ نفر است.

 

 

گلوگاه با نزدیک به ۴۰هزار نفر جمعیت شرقی ترین شهرستان استان مازندران محسوب می شود.

تسنیم