علی جنتی در متن استعفایش نوشت : لازم می دانم قبل از هر چیز از حسن اعتماد جنابعالی و عنایت مقام معظم رهبری نسبت به اینجانب برای تصدی گری مسئولین خطیر وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی تشکر و سپاسگزاری نمایم.

 

 علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استعفانامه خود به رییس جمهوری نوشت: اینجانب افتخار دارم که در طول ۵۰ سال گذشته با جنابعالی رابطه دوستی صمیمانه داشته و در مقاطع مختلف همکاری داشته ام و همواره از افکار و اندیشه های و سجایای اخلاقی شما بهره گرفته ام.

 

 در متن نامه علی جنتی که عصر چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته، آمده است:

 

جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی

 

رئیس جمهور محترم

 

با سلام و احترام

 

اینجانب افتخار دارم که در طول ۵۰ سال گذشته با جنابعالی رابطه دوستی صمیمانه داشته و در مقاطع مختلف همکاری داشته ام و همواره از افکار و اندیشه های و سجایای اخلاقی شما بهره گرفته ام.

 

لازم می دانم قبل از هر چیز از حسن اعتماد جنابعالی و عنایت مقام معظم رهبری نسبت به اینجانب برای تصدی گری مسئولین خطیر وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی تشکر و سپاسگزاری نمایم.

 

در طول سه سال گذشته تلاش کردم در اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید با استفاده از همه ظرفیت های موجود و معاونان و مدیران متعهد و کارآمد برنامه ریزیی را که برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی تقدیم کردم جامه عمل بپوشانم و دراین زمینه موفقیت های چشمگیری به دست آمد.

 

در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری حمایت از نیروهای جوان و مسئول در بخش های مختلف فرهنگی و هنری در دستور کار قرار گرفت و در این زمینه گام های مثبتی برداشته شد.

 

و در جهت تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اقدامات متعددی صورت گرفت. بسیاری از اصحاب فرهنگ و هنر که به نوعی دچار سرخوردگی و دلسردی بودند با سیاست های نظام و دولت تدبیر و امید همراه شدند و ثمره آن رونق بخشیدن به حوزه کتاب و کتابخوانی، گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی، تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گسترش فعالیت های هنری و سینمایی و سامان بخشیدن به وضعیت مطبوعات و رسانه ها و فعالیت های فرهنگی بین المللی بوده است.