روزنامه واشنگتن‌پست درباره انتشار گفتگوی ترامپ و نوازشریف نوشت: این متن طرز غیرمعمولی صرفا بر صحبت‌های ترامپ متمرکز شد و لحنی دارد که مختص خود ترامپ است

جنجال انتشار گفتگوی غیر عرف ترامپ و نخست وزیر پاکستان !

 

شرق پرس: انتشار متن صحبت‌های رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در گفت‌وگو با نخست‌وزیر پاکستان، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده است.

 

دولت پاکستان روز چهارشنبه متن صحبت‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در گفت‌وگو با «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان را منتشر کرد.

 

هرچند انتشار متن کامل گفت‌وگوهای تلفنی مقامات کشورها مرسوم نیست، اما آنچه بیشتر خبرساز شده، لحن غیررسمی و بیش از حد صمیمی ترامپ در این گفت‌وگو است.

 

در بخشی از این بیانیه به نقل از رئیس‌جمهور منتخب آمریکا آمده است: «نخست وزیر نواز شریف شما اعتبار بسیار خوبی دارید. شما آدم فوق‌العاده‌ای هستید. کار شما فوق‌العاده است و این مسئله هر روز نمایان است. امیدوارم به زودی با شما ملاقات کنم.»

 

وی افزود: «الان که با شما صحبت می‌کنم، انگار دارم با کسی صحبت می‌کنم که مدت‌هاست او را می‌شناسم. کشور شما فوق‌العاده است و فرصت‌های بسیار زیادی در آن هست. پاکستانی‌ها جزو باهوش‌ترین انسان‌ها هستند.»

 

ترامپ ادامه داد: «آماده و حاضرم که هر کاری که بخواهید برای حل و یافتن راهکار برای مشکلات کنونی انجام دهم. این برای من مایه افتخار است و شخصا این کار را خواهم کرد. هر وقت که خواستید به من زنگ بزنید، حتی قبل از ۲۰ ژانویه که کارم را آغاز می‌کنم.»

 

او پاکستان و مردم این کشور را «شگفت انگیز» توصیف کرده و گفته است که آماده است که به اسلام آباد سفر کند.

 

استفاده مکرر از صفات و لحن غیردیپلماتیک ترامپ از یک سو و انتشار کامل متن گفته‌های وی توسط دولت پاکستان بسیاری از رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی را متعجب کرده است.

 

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته است: «این متن طرز غیرمعمولی صرفا بر صحبت‌های ترامپ متمرکز شده و لحنی دارد که بدون شک مختص خود ترامپ است.»

 

تمجید منحصر به فرد ترامپ از پاکستان در حالی است که او در سال ۲۰۱۲ در توئیتر نوشته بود: «رک بگویم. پاکستان دوست ما نیست. چندین و چند میلیارد دلار به آن‌ها پول داده‌ایم و در عوض فقط خیانت و بی‌احترامی دیدیم.»

 

ترامپ در طول رقابت‌های انتخاباتی هم بارها به تعریف از هند، یعنی رقیب اصلی پاکستان پرداخته و گفته بود در دولت او آمریکا و هند «بهترین دوستان هم» خواهند بود.

 

مجله «تایم» هم خبر گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و نواز شریف را با تیتر «ترامپ ترامپی‌ترین گفت‌وگوی تلفنی را با نخست‌وزیر پاکستان داشت» منتشر کرده و نوشته است: «روز چهارشنبه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان را در بارانی از تعریف و تمجید غرق کرد و گوشه‌ای از راهبرد دیپلماتیکش را رو کرد.»/فارس