یک جوان ۲۸ ساله مسیحی هلندی با حضور دفتر دفتر امام جمعه چالوس در غرب مازندران و انتخاب نام علی به دین مبین اسلام تشرف یافت و با یک دختر مازندرانی ازدواج کرد.

eslam5

 

به گزارش شرق پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه چالوس، این جوان هلندی که مهندس بوده و مدتی را در ایران زندگی می کند بر اثر ارتباط شغلی با یک خانواده مسلمان و متدین چالوسی آشنا و با مطالعه و تحقیقات دین اسلام را برای خود انتخاب کرد.

 

وی پس از ادای شهادت به یکتائی خداوند متعال و دلالت بر رسالت پیامبری حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه وآله) به دین مبین اسلام تشرف یافت.

 

این جوان با حضور در منزل امام جمعه چالوس بعد از گرایش به دین مبین اسلام با خانمی اصالتا چالوسی ازدواج کرد و نامبرده نام مبارک علی را برای خود انتخاب کرد و پس از آن با دختر همان خانواده ازدواج کرد.

 

مراسم تشرف آقای علی تِنهام به اسلام و تشیع علوی و انجام مراسم شهادتین و برگزاری عقد ازدواج با فاطمه خانم در منزل امام جمعه  شهرستان چالوس و با حضور خانواده دختر انجام گرفت و از دست مبارک امام جمعه یک جلد قرآن مجید با ترجمه انگلیسی و کتابی در اعتقادات اسلامی هدیه گرفت و مقدمات برنامه و تشریفات قانونی و ازدواج پس از تشرف در وزارت خارجه جمهوری اسلامی فراهم شد.

 

در این دیدار امام جمعه چالوس گفت: امیدوارم که شما با باور و ایمان قلبی که دارید به دین اسلام گرویده باشید و نه فقط صرف ازدواج با یک زن مسلمان ایرانی باشد.

 

حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری افزود: باورها و ایمان قلبی است که ثابت می‌کند فردی دارای اعتقادات مذهبی است.

 

امام جمعه چالوس با تاکید بر اینکه شما مسیحی تازه مسلمان شده هلندی با گفتن شهادت بر یکتائی خداوند و ایمان و گواهی بر بعثت پیامبر راستین اسلام حضرت محمد (ص)و ولایت و امامت حضرت علی (ع)و فرزندان ایشان به دین مبین اسلام مشرف شده‌اید اظهار داشت: ما خوشحال هستیم که دین اسلام در دنیا گسترش یافته است و با وجودی که دشمنان ما با هدف صدمه زدن به اسلام ناب محمدی(ص) و جهت گیری در مقابل دین و مذهب ما ایستاده اند و دست به هر ترفندی می زنند، شاهد این هستیم که افرادی چون شما با اعتقادات قلبی و با آگاهی کامل از دین ما به اسلام مشرف می‌شوید.

 

وی گفت: به امید اینکه روز به‌روز اسلام گسترش بیشتری پیدا کند و بخاطر عقلانیت اسلام و تطابق آن با فطرت، همه مردم جهان مستبصه شده و به اسلام گرایش پیدا کنند و بفرموده امام صادق (ع) اگر مردم زیبایی های کلام ما را ببینید بخاطر انطباق آن با عقل و فطرت، بسوی ما گرایش پیدا می‌کنند.

 

این هلندی  تازه مسلمان شده نیز با ابراز خوشحالی از گرویدن به دین مبین اسلام گفت: ازدواج با یک زن مسلمان ایرانی و تحقیق و بررسی و مطلعاتی که داشتم، دین اسلام را انتخاب نموده و عزمم را راسخ کردم که مشرف به دین اسلام گردم.

 

پیش از این نیز در یک سفر تبلیغی امام جمعه به کشور پرتغال، یک جوان مسیحی پرتغالی که از مباحث اعتقادی و اسلام‌شناسی امام جمعه شرکت می‌کرد به اسلام اثنی عشری تمایل پیدا کرد و پس از چند جلسه بحث و گفت‌وگو، در محل سفارت جمهوری اسلامی در لیسبون پرتغال در محضر امام جمعه سفیر و سایرین و با تلقین شهادت به اسلام تشرّف پیدا کرد و نام رضا را برای خود انتخاب کرد و در همان مجلس با یک دختر سادات علوی نیز ازدواج کرد که عقد ازدواجشان بوسیله امام جمعه  شهرستان چالوس  اجرا شد.