شهرستان میاندورود در آغاز سال جدید حضور چشمگیر مسافران از اقصی نقاط کشور را شاهد بود که به گفته مسئولان مربوطه نسبت به سال قبل پیشرفت صد درصدی حضور مسافر به این مکان مشاهده می‌شود.

 حضور چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی در میاندورود

 

به گزارش شرق پرس استان سرسبز مازندران در طول سال شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی است که در ایام نوروز این حضور بیشتر مشاهده می‌شود.

 

 

حضور مسافران در نوروز امسال نسبت به سال‌های گذشته با رشد قابل توجه‌ای رو‌به‌رو بود، به‌نوعی که امسال رتبه نخست کشور را در مسافرت‌های نوروزی به‌خود اختصاص داده‌ است.

 

 

در بسیاری از شهرهای استان مازندران برنامه‌های متنوعی برای مسافران در نظر گرفته شد تا بتوان ایامی توام با روزهای به‌یادماندنی برای گردشگران و مسافران تداعی شود که از استقبال خوبی نیز برخوردار بود.

 

 

با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه و نظارت دقیق در برقرای نظم و امنیت و هم‌چنین نظارت بر کارکردهای ستادهای نوروزی در ایجاد بستر مناسب برای جذب توریست یکی از نکات مهمی است که سبب حضور وسیع مردم و آشنایی با جاذبه‌های تاریخی و توریستی در سطح استان است.

 

 

 آمادگی میاندورود در خدمات‌دهی به مسافران

 

 

شهرستان میاندورود در ۱۰ کیلومتری مرکز مازندران دارای مکان‌های تفریحی و گردشگری برای جذب گردشگران است تا با جاذبه‌های این خطه سرسبز و مسافرپذیر آشنا شوند، از روزهای پایانی اسفندماه تاکنون تمام ظرفیت‌ها برای استقبال از مسافران نوروزی فراهم بوده و همه ستادها در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برند.

این منطقه با وجود نوار ساحلی گهرباران، وجود کوه و جنگل مکان مناسبی برای حضور مسافران است که با آماده‌سازی مکان‌های اقامتی از جمله مدارس، هتل، مساجد و اماکن مذهبی پذیرای مسافران برای اسکان بوده و تاکنون با استقبال خوبی نسبت به سال‌های قبل روبه‌رو بوده است.

ستاد تسهیلات سفر در ایام تعطیلات نوروز و فصل تابستان از فعالیت بیشتری نسبت به ماه‌های دیگر سال روبه‌رو است که شهرستان میاندورود در آغاز سال جدید حضور چشمگیر مسافران از اقصی نقاط کشور را شاهد بود که به گفته مسئولان مربوطه نسبت به سال قبل پیشرفت صد درصدی حضور مسافر به این مکان مشاهده می‌شود.

 

 

هماهنگی دستگاه‌های عضو ستاد سفر عامل مهم در برقراری نظم و امنیت

 

 

ساحل زیبای گهرباران نگین شهرستان میاندورود یکی از مکان‌هایی است که در فصل تابستان و تعطیلات نوروز شاهد خیل وسیعی از مسافرانی است که برای تداعی سفری خوش به این مکان‌ها مراجعه می‌کنند که این امر رشد اقتصادی شهرستان را نیز در پی دارد.

 

 

نوروز امسال ستاد تسهیلات سفر شهرستان میاندورود اعم از هلال احمر، راه و شهرسازی، نیروی انتظامی و… خدمات‌دهی مناسبی در ایام نوروز برای مسافران ارائه کرده که با تهیه گزارشات میدانی و حضور در ستادها شاهد فعالیت مسئولان برای حفظ امنیت و نظارت بر مکان‌های مختلف بودیم.

 

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ساری و میاندورود در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بازدید مسافران از اماکن تاریخی و گردشگری این شهرستان، اظهار کرد: همه دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات سفر برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران آمادگی کامل دارند که از ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا به امروز آمارهای خوبی از حضور مسافران به این شهرستان گزارش شد و امیدواریم تا آخرین روز تعطیلات هم‌چنان میزبان خوبی برای مسافران باشیم.

 

رضا مهدیان با بیان اینکه بازدیدهای مستمر از کمیته‌های عضو ستاد تسهیلات سفر انجام می‌شود، افزود: تمام تلاش‌مان ایجاد فضای مناسب برای سفری امن و به‌دور از حاشیه برای مسافران است و در این خصوص بازدیدهای مستمر توسط فرماندار و مسئولان کمیته‌ها در سطح شهرستان انجام می‌شود.

 

 

همه امکانات برای روز طبیعت مهیا است

 

 

به روز طبیعت نزدیک‌تر می‌شویم، روزی که به‌عنوان آخرین تعطیلات در ایام نوروز به‌شمار می‌آید، همه آحاد مردم این روز را به دامان طبیعت رفته و لحظه‌‌ها را در کنار کانون گرم خانواده، دوستان و آشنایان سپری می‌کنند.

فرماندار میاندورود در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: نیروی انتظامی این شهرستان با هماهنگی‌های لازم به‌منظور حفظ امنیت مسافران در آماده‌باش قرار دارد و تمام مسئولیت‌ها برای مسئولان مربوطه مشخص شده است و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

ارسطو قادری بیان کرد: مسافران و شهروندان باید آگاه باشند که توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند و در حفظ و پاکیزگی طبیعت تلاش کنند.

فرماندار میاندورود با تأکید بر اینکه همه تلاش در ایجاد فضای مناسب برای مسافران است، تصریح کرد: تمهیدات لازم اعم از اورژانس، هلال احمر، آتش‌نشانی و… برای ارائه خدمات‌دهی در آماده‌باش هستند.

قادری با بیان اینکه مکان‎های متنوعی برای حضور شهروندان و مسافران در میاندورود وجود دارد، گفت: مناطق روستاهای بالادست، اماکن مذهبی، دریا، جنگل زیبای دارابکلا، لالیم و کیاپی از جمله مکان‌هایی است که نظر هر بیننده‌ای را به‌سوی خود جلب می‌کند.

 

 

 میزبانی شهرداری‌ها از مردم در روز طبیعت

 

 

سیزدهم فروردین روز طبیعت نام‌گذاری شد و در بین مردم از اهمیت زیادی برخوردار است که همه مردم در کنار یکدیگر برای گذراندن یک روز به‌یادماندنی، موظف به حفظ پاکیزگی طبیعت بوده تا این نعمت خدادادی به‌درستی محافظت شود.

شهردار میاندورود نیز اظهار کرد: با همکاری همه مسئولان عضو ستاد تاکنون توانستیم خدمات رضایت‌بخش ارائه دهیم و همه این عوامل نتیجه برنامه‌ریزی‌های از قبل تعیین‌شده در خدمات‌دهی و نظارت بوده است.

عیسی ولی‌زاده بیان کرد: با توجه به روز طبیعت و اوج حضور مردم در فضاهای سبز، شهرداری میاندورود برای ارائه خدمات در برگزاری روز طبیعت آمادگی کامل دارد.

وی تصریح کرد: توزیع کیسه‌های زباله در مناطق جنگلی، آماده‌باش کامل نیروها، آماده‌سازی آب‌خوری‌ها و سرویس بهداشتی از جمله اقدامات در روز طبیعت است.

شهردار میاندورود خاطرنشان کرد: ایجاد نمازخانه‌ها، زیبانمایی شهرستان، پاک‌سازی فضای عمومی برای استقبال از مسافران در این شهرستان انجام شده است.

ولی‌زاده با بیان اینکه مردم برای جلوگیری از آتش‌سوزی باید نکات ایمنی را رعایت کنند، گفت: براساس پیش‌بینی هواشناسی، آسمان مازندران بارانی گزارش شد اما در این میان پیشگیری از آتش‌سوزی و آگاهی از خطرات احتمالی بهترین راهکار برای مهار اتفاقات ناخوشایند در روز طبیعت است و همه موظف به رعایت نکات ایمنی در این روز هستیم.

 

 

نتیجه جذب توریست اطلاع‌رسانی از جاذبه‌های گردشگری

 

 

یکی از مسافرانی که از استان خوزستان به مازندران سفر کرده و مهمان یکی از اهالی بخش گهرباران شهرستان میاندورود بود در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: به‌راستی که سرسبزی در طبیعت مازندران همه‌گیر است و آب‌ و هوای فوق‌العاده بکر این استان سبب ایجاد روحیه قوی در افراد می‌شود.

علی‌رضا خادم دلیل انتخاب مازندران و منطقه میاندورود را وجود دریا و طبیعت عنوان کرد و ادامه داد: جاذبه‌های گردشگری با اطلاع‌رسانی دقیق و آگاهی به مردم می‌تواند بیشتر تأثیرگذار باشد و سبب جذب توریست شود.

این هم‌وطن خوزستانی با اشاره به خدمات‌دهی و ایجاد امنیت در این شهرستان، افزود: با وجود اینکه در طول تعطیلات نوروزی آسمان مازندران ابری و بارانی بود ولی به‌نسبت خدمات‌دهی خوبی به‌عمل آمده است.

خادم به حیات وحش دشت‌ناز اشاره کرد و یادآور شد: وسعت وسیع این حیات وحش در جای خود قابل توجه است و توانستم به‌راحتی از این مکان بازدید کنم.

وی با تأکید به نامناسب بودن راه ارتباطی مناطق بالادست این شهرستان، گفت: راه‌های ارتباطی روستاهای جنگلی و مناطق بالادست باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، با وجود اینکه مازندران منطقه بارانی است باید از نظر جاده‌ای، زیرساخت‌های استاندارد و مناسب مهیا باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس