شاعری در اعتراض به نحوه توزیع امکانات در مازندران گفت:در حالی که ساری دارای8 مرکز ' ام آر آی ' است ، در 3 شهرستان بهشهر ، نکا و گلوگاه که حدود 300 هزار نفر جمعیت دارند ، چنین مراکزی وجود ندارد...

شاعری نماینده شرق مازندران : حق و حقوق شرق مازندران در تقسیم امکانات رعایت شود/ گلوگاه فاقد بیمارستان مجهز

 

 

به گزارش شرق مازندران علی محمد شاعری در حاشیه افتتاح طرح های هفته دولت در این شهرها به ایرنا گفت : تخصیص تجهیزات و امکانات در شرق مازندران با سایر شهرهای استان تناسب ندارد و لازم است شان مردم منطقه و حق و حقوق آنان در تقسیم امکانات رعایت شود.

 

وی به عنوان نمونه به نبود یا کمبود تجهیزات پزشکی و بهداشتی در این سه شهرستان شرقی مازندران اشاره کرد و گفت : در حالی که شهر ساری دارای هشت مرکز تصویربرداری پزشکی ‘ ام آر آی ‘ است ، در سه شهرستان بهشهر ، نکا و گلوگاه که حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارند ، چنین مراکزی وجود ندارد و تاکنون هم رایزنی ها برای رفع این کمبود ثمربخش نبوده است.

 

این نماینده مجلس افزود : با رایزنی های انجام شده قرار است اولین مرکز تصویریربرداری ام آر آی شرق مازندران در بهشهر در هفته دولت امسال افتتاح شود.

 

وی ادامه داد : این مرکز در بیمارستان امام (ره) بهشهر در فضای ۲۰۰ متر مربعی با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار آماده شده است.

 

شاعری گفت : عادلانه نیست که تجهیزات و امکانات پزشکی در دیگر شهرهای مازندران مستقر شود و در این سه شهرستان شرقی استان فقط به ساخت مرکز بهداشت و خانه بهداشت اکفتا کنیم .

 

وی افزود : امکانات بهداشت و درمان شرق مازندران باید مثل مرکز و سایر شهرهای مختلف استان تخصیص یابد و شاخص های سلامت افزایش یابد.

 

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس گفت : انتظار مردم منطقه این است که مسئولان محترم در سال های آینده کمبودها را جبران کنند تا شهروندان مجبور نشوند برای دریافت خدمات پزشکی به سایر شهرهای استان سفر کنند .

 

گلوگاه فاقد بیمارستان مجهز

 

شاعری با اعلام این که شهرستان گلوگاه با بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت فاقد یک بیمارستان کاملا مجهز است ، گفت : کلنگ فاز دوم بیمارستان ۵۰ تختخوابی گلوگاه در هفته دولت امسال به زمین زده می شود و فاز دوم بیمارستان ۵۰ تختخوابی امام حسین(ع) نکا هم تا پایان شهریور کلنگ زنی خواهد شد.

 

وی افزود : سال ۹۴ تنها یک دستگاه آمبولانس به منطقه شرق مازندران اختصاص یافته بود ، اما شهرستان قائمشهر هفت دستگاه گرفت و جذب کرد و در سال ۹۵ با تلاش انجام شده ۶ دستگاه آمبولانس برای شرق مازندران گرفتیم و تلاش داریم تا به ۱۰ دستگاه آمبولانس افزایش یابد.

 

این نماینده مجلس در مورد طولانی شدن پروسه ساخت بیمارستان ۲۷۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان امام بهشهر هم گفت : تلاش داریم تا این بیمارستان در یک سال آینده به بهره برداری برسد .

 

شاعری گفت : زیرساخت های بهداشت و درمان باید بیش از پیش در شرق مازندران فراهم شود چرا که خدمات فراوانی در انقلاب و جنگ داشته ایم و با وجود اینکه در انقلاب اول بوده ایم در محرومیت هم اول هستیم.