در حمله جنگنده های روسیه به 20 کامیون حامل کمک به تروریست های سوریه 7 نفر کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.

sokho-jangandee

 

 

شرق پرس: بر اساس تصاویر گرفته شده در طرف سوری مرز با استان کلیس در جنوب ترکیه، ‌ در روز چهارشنبه کامیون‌های در حال سوختن دیده شده که امدادگران می‌گویند ناشی از حملات هوایی بوده است.

 

خبرگزاری آناتولی اعلام کرده که در این حمله هوایی جنگنده‌های روس ۲۰ کامیون را در شهرستان اعزاز حلب هدف قرار داده‌اند که ۱۷ کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

 

برخی منابع خبری اعلام کردند که این کامیون‌ها حامل کمک‌های بشردوستانه وعازم شهرستان اعزاز واقع در شمال حلب سوریه بوده‌اند.

 

۷ راننده کامیون در این حمله هوایی کشته شده و ۱۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

 

«ذکریا کارسلی» از فرماندهان گروه تروریستی جبهه شام در اظهاراتی عنوان کرده است، کامیون‌های متعلق به ترکیه در مرز ختای توسط جنگنده‌های روسیه مورد هدف قرار گرفته‌اند.

 

این حملات بعد از حمله ترکیه به جنگنده سوخو ۲۴ روسیه در مرز سوریه و ترکیه انجام می‌گیرد. اقدامی که به شدت از سوی روسیه محکوم شد و «ولادیمیر پوتین» با هشدار به ترکیه گفت: در صورت تکرار واقعه شلیک به هواپیمای سوخو ۲۴ یا وقایع مشابه دیگر، مسکو پاسخ لازم را خواهد داد.

 

تنش در روابط ترکیه و روسیه بر اثر این رویداد افزایش یافته و مسکو اعلام کرده افزون بر استقرار سامانه‌های پیشرفته ضد هوایی اس ۳۰۰ و ۴۰۰، ناو موشک انداز ضد هوایی «موسکوا» را نیز به سواحل مدیترانه سوریه اعزام کرده است و از تمامی امکانات برای حذف تهدیدهای هوایی ضد روسی بهره خواهد گرفت.

 

به گزارش ابنا گروه‌های تروریستی مسلح نزدیک به ترکیه کنترل این منطقه را در شمال استان حلب سوریه در دست دارند و با آنکارا برای فراهم کردن مقدمات ایجاد منطقه حائل در داخل خاک سوریه همکاری می‌کنند.