گل افشانی توسط اعضای کانون حزب الله گلستان در مسیر به گونه ای انجام شد که حرکت خودروی یادگار امام را متوقف کرد.

حواشی حضور سیدحسن خمینی در گرگان

 

شرق پرس: از آنجا که اردیبهشت ماه گذشته یک گروه سیاسی تندرو نسبت به حضور سید حسن خمینی در یادواره شهدای یاک گرگان هشدار داده بود، سفر دیروز عصر تا حدودی تحت الشعاع موضوع بود اما برخلاف هشدار قبلی، مردم استان گلستان استقبال زیادی از یادگار امام راحل داشتند.
 
 

حضور گسترده اقشار مختلف مردم و جمعیت بیش از حد انتظار استقبال کنندگان از حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی درمحل امامزاده عبدالله (س) گرگان باعث ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به امامزاده شد.

 
حضور جمعیت به حدی بود که بخشی ازداربست حفاظتی محل برگزاری مراسم فروریخت، همچنین سه کودک خردسال که برای خیر مقدم آماده شده بودند نتوانستند برنامه پیش بینی شده را انجام دهند.
 
در مسیر حرکت سید حسن خمینی به مصلی گرگان تعداد زیادی گوسفند از سوی مردم به عنوان نذورات ذبح شد

 
مردم با شعار صل علی محمد، بوی خمینی آمد، دسته گل محمدی، به شهر ما خوش آمدی و صل علی محمد، یاور رهبر آمد از یادگار امام استقبال کردند.
 
تعداد زیادی ایستگاه صلواتی در مسیر امامزاده تا مصلی گرگان از مردم استقبال کننده پذیرایی می کرد.
 
 
اجرای دو سرود در وصف امام راحل و بیت امام، در دست داشتن تصاویری از امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب، سید احمد خمینی و سید حسن خمینی توسط مردم و نیز حضور حضور پررنگ زنان و کودکان در گلزار شهدا از دیگر نکات این مراسم بود.
 
آیت الله نورمفیدی و حجج اسلام آشتیانی و یاسر خمینی، نوه امام راحل را در گلزار شهدای گرگان همراهی کردند.
 
گل افشانی توسط اعضای کانون حزب الله گلستان در مسیر به گونه ای انجام شد که حرکت خودروی یادگار امام را متوقف کرد.
 
 
کانون حزب الله گلستان با بنرهایی حاوی شعار پیرو خط قرآن، خوش آمدی به گرگان در مسیر مصلی به استقبال از یادگار امام آمده بودند.
 
گروه موسیقی زورخانه ای پوریای ولی گرگان با سرود ای ایران به استقبال یادگار امام رفت.
 
از سوی دیگر حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با شعار دسته گل محمدی، به شهر ما خوش آمدی وارد مصلی گرگان شد و در جایگاه ویژه در کنار آیت الله موسوی بجنوردی، آیت الله نورمفیدی، حجج اسلام سید یاسر خمینی، محمد صادق صالحی منش، علی اکبر آشتیانی و سید مجتبی نور مفیدی قرار گرفت.
 
محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در کنار یادگار امام قرار داشت.
 

حضور ائمه جمعه و علمای شیعه و سنی، چند تن از نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار از دیگر حاضران در مصلی گرگان بودند.

 
 
حسن صادقلو استاندار گلستان و آیت الله سید کاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان قبل از سخنرانی نوه امام راحل مطالبی بیان کردند.
 
 
آیت الله نورمفیدی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه گرگان از یادگار امام برای سخنرانی در میان مردم حاضر در مصلی گرگان دعوت کرد.
 
 
سیدمحسن طاهری، سیدعلی طاهری، اعضای شورای مرکزی انصار حزب الله گلستان از دیگر حاضران در مراسم بودند.
 
 
یادگار امام راحل امروز و فردا میهمان مردم استان گلستان است.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی عصر پنج شنبه در بدو ورود به استان گلستان در محل گلزار شهدای شهرستان گرگان حاضر و نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد، یادگار امام سپس دو سخنرانی ابتدا در جمع مردم و سپس در جمع علمای شیعه و سنی گلستان داشت./ایرنا