قاضی در حکم این قاچاقچی حیوانات، علاوه‌ بر محکومیت متهم به دو سال حبس تعلیقی، اعلام کرد این مرد، مکلف است در خصوص محیط‌ زیست ایران و... تحقیق کامل با دست خط خود در حداقل 25 صفحه انجام دهد.

شرق پرس: چندی پیش مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اردکان هنگام گشت موفق به دستگیری فردی شدند که ۵۲ مرغ مینا درخودرواش داشت؛ پس از تشکیل پرونده قضایی، رسیدگی به این ماجرا به قاضی دادگاه شهرستان اردکان سپرده شد.

 قاضی پرونده پس ازرسیدگی به ماجرا، متهم را به تحمل ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم کرد، اما با توجه به ندامت متهم، پیش‌بینی اصلاح وی و فقدان سابقه مؤثر کیفری و جبران ضرر و زیان، مجازات وی را به مدت دو سال معلق کرد.
 
قاضی در این حکم، علاوه‌ بر محکومیت متهم به دو سال حبس تعلیقی، اعلام کرده است که در مدت شش ماه اول تعلیق، این مرد، مکلف است به اداره‌کل محیط زیست محل سکونت خود(کرمان) رجوع و در خصوص محیط‌ زیست ایران، انواع گونه‌های وحشی و محافظت شده و کمیاب، چگونگی نگهداری و رسیدگی به آنان که توسط سازمان حفاظت محیط زیست کشور صورت می‌گیرد و نوع نگاهی که باید به محیط‌ زیست و جانداران در کشور داشت، تحقیق کامل و جامعی با دست خط خود در حداقل ۲۵ صفحه انجام دهد.

سپس یادگیری‌ها و آموزش خود را طی حداقل ۱۵ دقیقه به ریاست اداره محیط‌ زیست کرمان ارائه دهد،بعدهم از آن مرجع گواهی آموزشی دریافت و سپس به قاضی اجرای احکام تحویل دهد و به تأیید آن مرجع برساند./ایران