حمیدرضا عشریه در حاشیه دومین برنامه عصری با ترانه که در ساری گفت: با پیگیری‌های انجام شده در صدد تشکیل خانه ترانه در ساری هستیم.

oshroye-ershad-sari5

 

 

 

به گزارش شرق پرس حمیدرضا عشریه در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه دومین برنامه عصری با ترانه که در ساری برگزار شد، گفت: فرهنگ‌سازی و ترویج موسیقی ترانه، حمایت از هنرمندان ترانه‌ای شهرستان، کشف استعداد و توانمندی‌های جوانان و تخلیه هیجانات از اهداف برگزاری بر نامه عصری با ترانه بود.

 

 

وی با بیان اینکه شعر، ترانه و موسیقی از موضوعات هم سنخ هستند، افزود: ترانه با رعایت قوانین و معیارهای شعری بیشتر جنبه موسیقیایی دارد و به دلیل داشتن وجود ادبیات فولکوریک عام پسندتر است.

 

رییس اداره ارشاد ساری با بیان اینکه سیاست کاری اداره ارشاد ساری فعال‌سازی حوزه های ماموریتی و کارویژه حوزه فرهنگ و هنر است، تصریح کرد: باید فعالیت‌های قرآنی، تئاتر، موسیقی، هنرهای نمایشی، فیلم، عکس و… به اهلش برون‌سپاری شود و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به نظارت، هدایت و حمایت بپردازد.

 

وی با تقدیر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ایجاد انگیزه به هنرمندان، افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه را برای حضور هنرمندان، موسیقی‌دانان و شاعران و فرهیختگان فراهم کرده و اگر طرح و ایداه آنها بر اساس ضوابط باشد حمایت می‌کند.

 

عشریه  با اشاره به نگاه خوب دولت به مقوله فرهنگ و هنر،  اظهار کرد:  علی رغم مشکلات اعتباری، فعالیت‌های فرهنگی هنری در شهرستان ساری شتاب خوبی گرفته و باید تلاش کنیم تا با حضور مفاخر فرهنگی در این شهرستان محصولات فرهنگی بیشتری تولید کنیم.

 

وی با بیان اینکه موسیقی یک نماد و از لایه‌های فرهنگی در زندگی انسان‌ها است، ادامه داد: شورای موقت انجمن موسیقی در شهرستان ساری شکل گرفت و ما در صدد تقویت موسیقی فولکوریک خواهیم بود.

 

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عنوان کرد: موسیقی نیاز روانی، هیجانی و احساسی انسان‌ها است و نیاز است به وضعیت موسیقی سرو سامان داده و موسیقی درست را از نادرست تمییز دهیم.

 

وی ادامه داد: باید به موسیقی سنتی و فولکوریک اولویت داد چرا که این موسیقی با توجه به شرایط تاریخی و حوادث در طی سالیان دراز شکل گرفته  و بیانگر نوعی هویت فرهنگی این مرزو بوم است.

 

عشریه مضمون موسیقی فولکوریک را وحدت، عشق، وفاداری، کار و تلاش دانست و بیان کرد: باید تلاش کنیم تا حس شنیداری فرزندانمان به موسیقی بومی عادت کند و اگر این موسیقی تقویت شود،  ورود موسیقی غیرمجاز کمرنگ خواهد شد.

 

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: با پیگیری‌های انجام شده در صدد تشکیل خانه ترانه در ساری خواهیم بود.