ذوالفقاری با اشاره به توزیع 180 سبد کالا ویژه رمضان بین خانواده های زندانی نکایی گفت : بیشتر زندانیان شهرستان نکا متاهل و نیازمند حمایت جدی مسئولان و انجمن حمایت از زندانیان هستند .

خانواده های زندانی نکایی سبد کالا دریافت کردند

 

 

 

به گزارش شرق پرس حجت‌الاسلام علی‌اکبر ذوالفقاری، شامگاه چهارشنبه در مراسم گلریزان و حمایت از زندانیان غیرعمد و خانواده‌های زندانی در فرمانداری نکا اظهار کرد: دستگاه قضایی موظف است که برخی از افراد را به دلایل برخی جرائم و مشکلات به زندان بفرستد که این از وظایف قانونی ما است.

 

 

وی با اعلام اینکه شهرستان نکا به‌طور متوسط دارای ۳۰۰ زندانی در زندان‌های خلیل‌شهر بهشهر و اردوگاه ساری است، افزود: شهرستان نکا از جمله شهرستان‌های دارای مردم متدین در استان مازندران است که وجود ۳۰۰ زندانی برای این شهرستان رقم مطلوبی نیست.

 

 

دادستان نکا با بیان اینکه شهرستان نکا فاقد زندان است و زندانی‌های این شهرستان در دو زندان بهشهر و اردوگاه ساری نگهداری می‌شوند، گفت: در حال حاضر شهرستان نکا دارای کانون اصلاح و تربیت است که افراد زیر ۱۸ سال در این مرکز نگهداری می‌شوند.

 

 

ذوالفقاری ادامه داد: بیشتر زندانیان شهرستان نکا متاهل و نیازمند حمایت جدی مسئولان و انجمن حمایت از زندانیان هستند که این انجمن نیز در توان خود برای حمایت از زندانیان و خانواده‌هایشان تلاش دارد و در این راستا نیز در مناسبت‌های مختلف، کمک‌هایی را به خانواده‌های زندانی اهدا می‌کند.

 

 

وی با اعلام اینکه انجمن حمایت از زندانیان در حد و توان خود برای رفع مشکلات زندانیان تلاش می‌کند، یادآور شد: این انجمن تلاش دارد تا کمک‌کار زندانیان غیرعمد و خانواده‌هایشان باشد که در این رابطه در ما‌ه‌های گذشته ۹۳ سبد کالای عید و به همین مقدار نیز سبد کالای رمضان در بین خانواده‌های زندانی توزیع و هزینه‌های درمانی و بهداشتی به آنان پرداخت کرده است.

 

 

فرماندار شهرستان نکا نیز گفت: کمک به فقرا، نیازمندان و افراد تنگ‌دست از مهم‌ترین رفتار و منش ائمه اطهار (ع) است که ما نیز باید با تاسی از رفتار و منش این بزرگواران برای رفع مشکلات نیازمندان تلاش کنیم.

 

 

جعفر احمدی با بیان اینکه عدم حضور سرپرست در خانواده مشکلاتی را برای افراد به‌دنبال دارد، افزود: کمک‌های مالی و مادی ما و همچنین کمک‌های معنوی به خانواده‌های زندانی و افراد زندانی از مسائل مهمی است که باید بعد از آزادی از زندان نیز مورد توجه قرار گیرد و برای توانمندسازی خانواده‌ها تلاش شود.

 

 

وی با اعلام اینکه کاهش مشکلات، معضلات و آسیب‌های اجتماعی در گرو حمایت از خانواده زندانیان است، خاطرنشان کرد: توانمندسازی و حمایت از خانواده‌های زندانی باید از مسائل مهم در دستور کار باید باشد و با جدیت دنبال شود تا ضمن حمایت از خانواده‌های زندانیان، از بروز مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

 

 

احمدی در پایان با تأکید بر اینکه توجه به اشتغال‌زایی و تحصیلات در جامعه تا حدود بسیار زیادی مشکلات اجتماعی را کاهش می‌دهد، گفت: ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده‌های آنان نیز سبب توانمندی و کاهش مشکلات اجتماعی می‌شود که امیدواریم در دستور کار قرار گیرد.

 

 

 

فارس