رهبر انقلاب در بیان جایگاه و اهمیت خبرنگار فرمودند؛ خبرنگاران لحظات نابودشدنی و زوال یافتنی را تثبیت و ابدی می کنند و خبررسانی، یک حرفه ی باارزش است.

محمد مبرا روز خبرنگار شرق پرس

شرق پرس- سردبیر: خبرنگار , شخصیتی است جریان‌ساز که ریشه در تاریخ و جریان های تاریخ ساز بشری دارد. خبرنگار با راستی و درستی، در مقام روشنگری و فرهنگ سازی در حوزه رسانه و جامعه بوده و در جهت استیفای حقوق مردم و لزوم آگاه سازی آنها تلاش می کند.

خبرنگار شریف است چون قلمی که در دستان خود می گیرد مقدس است. قلم یکی از نعمت های زیبای الهی است و قلمی که به حق و عدالت متکی و جوهرش، آزادی خواهی و باطل ستیزی باشد، اثرگذارتر از هر سلاح پرقدرتی است.

تعریف حقیقت عمده ترین کارکرد قلم است. در جایی که حقیقت زیر قلم پنهان شود دیگر «نون والقلم و ما یسطرون… » هم معنایی ندارد.

همگان آگاه هستند رسانه ها هر چند بزرگ و پیشرفته باشند اما بدون خبرنگاران  هوشمند، جسور، بصیر و اهل مطالعه، رسانه ای فاقد اثر بخشی خواهند بود.

اهمیت خبرنگار تا حدی است که علی رغم تعدد رسانه‌ها و گسترش فناوری‌های نوین در دنیای امروز، همچنان در رسانه‌ها نقشی محوری دارند و با تخصص و نحوه عملکردشان، به رسانه ها هویت می‌دهند.

از سویی دیگر خبرنگار نیز باید کنجکاو باشد، تاریکخانه ها را روشن نماید، جامعه‌ای که خبرنگار پرسشگر نداشته باشد از داشتن فضای سالم و دموکراسی حقیقی دور می‌ماند.

۱۷ مرداد برگی زرین از تقویم رسانه و زمانی برای ارج نهادن به تلاش پرچمداران وادی قلم و خبر است. پس بیائیم به بهانه‌ حرمت و مرحمت مقام خبرنگار این روز را برای ادای احترام به نویسندگانی که قلم در دست گرفته‌اند و عرصه خبر را با اندیشه‌های آسمانی خویش منزه می نمایند پاس بداریم.

محمد مبرا