محمدی‌لایینی امام جمعه نکا گفت: خبرنگاران مراقب باشند که در صحنه حساسی گام نهاده‌اند و باید مسائل مهم اخلاقی را رعایت کنند و ضمن اینکه در خبر، دروغ نمی‌گویند، هر راستی را هم نگویند چرا که برخی از این مسائل توسعه فساد است که باید از آن دوری کرد.

خبر و خبررسانی در اسلام بسیار ارزشمند است / خبر امانتی در دستان خبرنگار است

 

 

 

به گزارش شرق پرس حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی، یکشنبه‌شب در نشست صمیمی با اصحاب رسانه نکا با تبریک و گرامیداشت هفته و روز خبرنگار، اظهار کرد: در اسلام بر امر خبر رسانی و اطلاع‌رسانی تاکید شده است و لذا ارزش خبر رسانی در اسلام بسیار بالا و ارزشمند است.

 

 

امام جمعه شهرستان نکا یادآور شد خبرنگاری از جمله شغل های پراهمیت و پرخطر است که مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی خبرنگاران باید تلاش کنند تا خبرنگاران نیز عادلانه دیده شوند.

 

 

وی با اعلام اینکه پیامبراکرم (ص) خود یک رسانه بود، افزود: همه خبرنگاران باید بدانند که وظیفه بسیار خطیری بر عهده دارند و باید پیام اهل بیت(ع) و صاحبان دین را به‌درستی در جامعه بیان کرده و پیام‌رسان ارزش‌های مختلف دینی در جامعه باشند.

 

 

محمدی‌لایینی با اشاره به اینکه روز خبرنگار به‌مناسبت شهادت شهید محمود صارمی در افغانستان نام‌گذاری شد، تصریح کرد: اخلاق‌مداری و توجه به صحت و سلامت خبر از مسائل مهم و قابل تأملی است که باید مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد و اخلاق را در هر شرایطی رعایت کنند.

 

 

امام جمعه نکا با تاکید بر رعایت دقت، صحت و سرعت در امر خبر رسانی خاطر نشان کرد: سرعت در خبرها مهم است، اما نباید سرعت فدای صحت و سلامت خبر شود بلکه باید مسائل مختلف جامعه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و خبرنگاران توجه داشته باشند که هر خبر امانتی در دستان آنها است و لذا باید به‌درستی از آن محافظت کنند.

 

 

وی با اعلام اینکه گسترش برخی از خبرها توسعه فساد و فحشا در جامعه است، یادآور شد: خبرنگاران مراقب باشند که در صحنه حساسی گام نهاده‌اند و باید مسائل مهم اخلاقی را رعایت کنند و ضمن اینکه در خبر، دروغ نمی‌گویند، هر راستی را هم نگویند چرا که برخی از این مسائل توسعه فساد است که باید از آن دوری کرد.

 

 

این مسئول با تاکید بر رعایت اخلاق، سلامت و عقلانیت در اطلاع‌‌رسانی، ادامه داد: اینکه گفته می‌شود هر راستی که موجب توسعه فحشا و فساد در جامعه شود نباید بیان شود، به‌معنای سانسور کردن اطلاعات و اخبار نیست، بلکه باید طوری عمل شود که از بروز ناهنجاری‌ها در جامعه جلوگیری شود و به نوعی انتشار یک خبر، موجب بروز استرس و ناآرامی در جامعه نشود.

 

 

امام جمعه نکا اقتدار جهان را در گرو داشتن رسانه‌ای فعال، پویا و با اقتدار دانست و خاطر نشان کرد: امروزه رسانه در جهان دارای نقش بسیار ارزنده‌ای است و هر کشوری که بتواند از رسانه قوی‌تر، فعال‌تر و پویاتر در حوزه اطلاع‌رسانی برخوردار باشد، به همان نسبت می‌تواند در اقتدار جهانی نقش داشته باشد.

 

 

محمدی‌لایینی همچنین با تاکید بر رعایت اخلاق اسلامی در جامعه و در برخورد با مسئولان توسط خبرنگاران گفت: امروز کار رسانه‌ها جهاد است و باید در این جهان با رعایت اخلاق اسلامی در برابر گلوله‌های رسانه‌ای ایستادگی کرده و به قلب جهان نفوذ کنید و پیام اسلام را به گوش جهانیان برسانید.

 

 

وی افزود: امروز امر به معروف و نهی از منکر، مسئله حجاب و عفاف، اعتیاد، ناهنجاری‌های اجتماعی، طلاق و… از مشکلاتی است که گریبان‌گیر جامعه شده است و هر رسانه‌ای براساس وظیفه باید در این راستا وارد شده و ضمن رعایت اخلاق‌مداری و توجه به توسعه مسائل اخلاقی و دینی در جامعه، فرهنگ و سواد رسانه‌ای افراد را افزایش داده و برای رفع معضلات گام بردارد.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا نیز با بیان اینکه هم اکنون ۱۱ خبرنگار فعال از رسانه‌های مختلف در شهرستان نکا فعال هستند، اظهار کرد: این خبرنگاران در خبرگزاری‌ها، مطبوعات، صدا و سیما و پایگاه خبری فعالیت دارند.

 

 

به گزارش فارس محمدعلی صفرپور، به برنامه‌های اجرایی ستاد هفته تجلیل از رسانه در شهرستان نکا اشاره کرد و گفت: دیدار اصحاب رسانه با امام جمعه نکا، دیدار با فرماندار نکا، دیدار با خانواده شهیدان قریب طزره و لقمانی از شهدای خبرنگار شهرستان نکا، دیدار با خانواده خبرنگار متوفی و پرداختن به دغدغه اصحاب رسانه و حضور در تشییع پیکر پاک شهدای غواص از جمله برنامه‌های مهم این شهرستان در هفته خبرنگار است که طبق زمان‌بندی اجرا می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

فارس