محیط زیست استان مازندران اعلام کرد؛ خرس قهوه ای که در تله سیمی باغدار دودانگه ای گرفتار شده بود با اطلاع رسانی بموقع روستائیان و کمک محیط بانان پارک ملی کیاسر نجات یافت.

خرس قهوه ای در تله باغدار دودانگه ای گرفتار شد

 

 

 

به گزارش شرق پرس یک قلاده خرس قهوه ای پارک ملی کیاسر در جنوب شهرستان ساری که برای خوردن میوه از پارک خارج شده بود، در تله سیمی یک باغدار در روستای آغوز گله  گرفتار شد.

 

 روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گزارش داد؛ خرس قهوه ای گرفتار در تله سیمی این باغدار با اطلاع رسانی بموقع روستائیان و کمک محیط بانان پارک ملی کیاسر نجات یافت.

 

محیط بانان نیز پس از بیهوش کردن خرس قهوه ای و بررسی وضعیت جسمی ، این حیوان نادر ایرانی را به خانه اش در پارک ملی کیاسر منتقل کردند.

 

پارک ملی کیاسر با مساحت ۹ هزار و ۲۶۵ هکتار در مرز شمالی پناهگاه حیات وحش دودانگه و در جنوب شهر کیاسر واقع است . این پارک سال ۱۳۸۲ طی مصوبه شورای عالی محیط زیست به عنوان پارک ملی معرفی شد.

 

پلنگ ، خرس قهوه ای ، مرال ، شوکا ، کل و بز ، گراز و گربه وحشی از گونه های تحت حفاظت در این پارک هستند که تعداد خرس قهوه ای این پارک بیش از ۱۰ قلاده برآورد شده است.

 

 

مازندران دو پارک ملی دارد که یکی کیاسر در شهرستان ساری و دیگری در  پابند در منطقه هزارجریب و جنوب شهرستان های نکا و بهشهر در مرز استان مازندران با گلستان وسمنان واقع است.