محمدیان بخشدار هزارجریب نکا گفت: بارش باران شدید و تگرگ در روستاهای بالادست، خسارت فراوانی را به مساکن روستایی وارد کرد که براثر همین بارش باران و تگرگ پوشش سقف 750 واحد مسکونی در هزارجریب نکا بین 30 تا 100 درصد تخریب شد.

seil-tofannn

 

 

به گزارش شرق پرس محمد محمدیان امروز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به سیل شب گذشته که از شامگاه آغاز و تا روز جمعه ادامه در مناطق مختلف هزارجریب نکا ادامه داشت، اظهار کرد: سیل دو روز گذشته در هزارجریب نکا خسارت فراوانی به مسکن، کشاورزی، آب‌رسانی، تأسیسات جاده‌ای، راه، طرح هادی و زیرساخت‌های مختلف منطقه وارد کرد.

 

 

وی با اعلام اینکه خسارت جانی در بخش هزارجریب نکا نداشته‌ایم، افزود: بارش باران شدید و تگرگ در روستاهای بالادست، خسارت فراوانی را به مساکن روستایی وارد کرد که براثر همین بارش باران و تگرگ پوشش سقف ۷۵۰ واحد مسکونی در هزارجریب نکا بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شد.

 

 

بخشدار هزارجریب نکا نیز با اشاره به بارش باران شدید در دو روز گذشته و جاری شدن سیل در هزارجریب نکا به فارس گفت: این بارش به راه‌های ارتباطی، منازل مسکونی، کشاورزی و به تأسیسات جاده‌ای هزارجریب نکا خسارت جدی وارد کرد که بیشترین خسارت به بخش مسکن روستایی وارد شده است.

 

 

محمدیان با بیان اینکه سیل همراه با تگرگ و طوفان بوده و خسارت جدی به مسکن، دامداری‌ها و تأسیسات کشاورزی وارد کرده است، یادآور شد: بیشترین خسارت در بخش‌های مختلف به مسکن روستایی وارد شده که ۳۰ میلیارد ریال تاکنون برآورد هزینه در بخش مسکن روستایی اعلام شده و خسارت فراوانی به تأسیسات جاده‌ای، راه، زیرساخت‌های بخش کشاورزی و… وارد شده است.

 

 

وی ادامه داد: پوشش واحدهای مسکونی پوروا، صفرمیان، ملاخیل، لایی‌پاسند، سوچلما و.. بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده است که بیشترین خسارت در سه روستای پوروا، صفرمیان، ملاخیل بوده است و از بین ۷۵۰ واحد مسکونی خسارت دیده در این بخش ۵۰۰ واحد مسکونی در این سه روستای اعلام شده بود.

 

 

بخشدار هزارجریب نکا همچنین خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ هزار متر مربع پوشش مسکن و دامداری در بخش هزارجریب نکا تخریب شده است که نیازمند تعریف مجدد برای پوشش این منازل و دامداری‌ها هستیم.

 

 

محمدیان با اعلام اینکه سیل شب گذشته در هزارجریب نکا خسارت جانی در پی نداشته است، افزود: با جاری شدن سیل در مناطق مختلف هزارجریب نکا، راه ارتباطی روستای سوچلما مسدود شده بود که با کمک نیروهای اداره راه و شهرسازی و همکاری نکا چوب، بازگشایی این مسیر انجام و تردد و عبور و مرور در حال انجام است.

 

 

وی همچنین با اشاره به بارش تگرگ در این مناطق یادآور شد: بارش تگرگ موجب شکسته شدن شیشه‌های منازل روستایی در بخش هزارجریب شد و بسیاری از سقف خانه‌های روستایی نیز با ورزش طوفان از جا کنده شد که در حال حاضر نیز گروه‌های مختلف امدادی در حال رسیدگی به وضعیت روستاهای مختلف در این بخش هستند.

 

 

بخشدار هزارجریب افزود: با حضور گروه‌های امداد، هلال‌احمر، راه و شهرسازی، دهیاران، فرمانداری، بنیاد مسکن و دست‌اندرکاران مختلف در بخش هزارجریب نکا، مشکلات اساسی راه‌های تخریبی رفع شده و برقراری عبور و مرور انجام شد و ستاد مدیریت بحران و نیروهای امدادی همچنان در آماده‌باش کامل در هزارجریب نکا به‌سر می‌برند.

 

 

محمدیان همچنین در پایان با اشاره به سیل ماه‌های گذشته در نکا گفت: سیل ۲۸ تیر ماه نیز بیش از ۱۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های راه سازی و تأسیسات جاده‌ای، بخش کشاورزی و زیرساخت‌های این بخش خسارت وارد کرده بود که امیدواریم مدیریت بحران استان، در راستای تأمین اعتبار برای جبران سیل در این بخش کمک‌کار ما شوند.