پسر جوان به نام يعقوب پس از شليك مرگبار به سوي 3دختر جوان دست به‌خودكشي زده كه اورژانس پس از معاينه وي مرگش را تأييد كرد.

 

شرق پرس: مرد جوان وقتی از دختر مورد علاقه‌اش جواب رد شنیــد در اقــدامـی جنون‌آمیز دست به جنایتی هولناک زد.
 

او پس از قتل دخترموردعلاقه‌اش و ۲نفر از بستگان او، با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داد.

 
 
حــدود ســاعت ۲۱:۳۰ یکـشنبـه ۲۳فروردین‌ماه بود که اهالی کوچه ۲۰شمالی در منطقه کارکنان شهردوگنبدان در کهگیلویه و بویراحمد از خانه یکی از همسایه‌ها صدای تیراندازی شنیدند.
 
 
 
khodkoshi-khastegar9
 
آنها همزمان متوجه فریادهای زن و مردی از داخل خانه همسایه شدند و وحشتزده خودشان را به آنجا رساندند. وقتی اهالی محل وارد کوچه شدند جسد غرق در خون پسرجوانی را دیدند که داخل حیاط خانه همسایه افتاده بود. کنار جسد یک اسلحه دولول شکاری دیده می‌شد و کمی آن طرف‌تر پیکر غرق خون ۳دختر که هدف گلوله قرار گرفته و روی زمین افتاده بودند. اعضای خانواده همسایه ناله و شیون می‌کردند و شاهدان با دیدن این صحنه هولناک با پلیس و اورژانس تماس گرفتند.
 
با حضور مأموران و اورژانس در محل مشخص شد پسر جوان به نام یعقوب پس از شلیک مرگبار به سوی ۳دختر جوان دست به‌خودکشی زده که اورژانس پس از معاینه وی مرگش را تأیید کرد. این درحالی بود که در میان دختران ۲خواهر به نام‌های الهام و مرضیه بر‌اثر شلیک گلوله به کام مرگ رفته بودند و سومین قربانی به نام زینب که خواهر داماد این خانواده بود، هنوز زنده بود و نفس می‌کشید.وی بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان شهید رجایی گچساران انتقال یافت و در بخش ‌آی‌سی‌یو بستری شد.
 
    ماجرا چه بود؟
 
هنوز مشخص نبود که چرا پسرمسلح دست به قتل عام خونین زده و پس از آن خودکشی کرده است. کارآگاهان سرگرم تحقیق شدند و در پرس و جو از خانواده دختران جوان که به‌شدت از حادثه پیش‌آمده شوکه شده بود حقیقت ماجرا را کشف کردند. آنچه مسلم بود، عامل قتل‌عام به نام یعقوب از مدت‌ها قبل عاشق الهام (یکی از قربانیان حادثه) شده بود و قصد داشت با او ازدواج کند، اما خبر نداشت که الهام هیچ علاقه‌ای به او ندارد و نمی‌خواهد با وی ازدواج کند.
 
چند روز پیش یعقوب وقتی ماجرای خواستگاری و ازدواج را مطرح کرد، الهام به او جواب منفی داد و همین باعث شد که پسر جوان از وی کینه به دل بگیرد. طبق اطلاعات به‌دست آمده، شب حادثه الهام به همراه خانواده‌اش که اهل روستای ده ناصر خیرآباد هستند میهمان خانه خواهرش که در منطقه کارکنان شهر دوگنبدان زندگی می‌کردند حضور داشتند که یعقوب زنگ خانه آنها را زد. آن شب وقتی یکی از اعضای خانواده الهام به مقابل در رفت، یعقوب بار دیگر موضوع خواستگاری را مطرح کرد.
 
خانواده الهام به او جواب منفی دادند و او درحالی‌که اسلحه را زیر لباسش پنهان کرده بود مدعی شد که باید جواب منفی را از خود الهام بشنود. در آن لحظه وقتی الهام و اعضای خانواده‌اش به حیاط آمدند یک دفعه خواستگار کینه جو اسلحه را از زیر لباسش بیرون آورد و به سوی آنها شلیک کرد. این جوان تیرانداز پس از آن اسلحه را به سمت خود گرفت و با شلیک یک گلوله به زندگی خود پایان داد.
 
    اظهارات شاهدان
 
پسرجوانی که در خیابان ۲۰شمالی (محل جنایت) زندگی می‌کند روز گذشته در گفت‌وگوی تلفنی به خبرنگار همشهری گفت: در خانه نشسته بودم که ناگهان صدای تیراندازی و فریادهای زنی را شنیدم. به سرعت از خانه بیرون رفتم و مقابل خانه همسایه چند زن و مرد را دیدم. در حیاط باز بود و پسرجوانی خون آلود روی زمین افتاده بود و کمی آنطرف‌تر هم ۳دختر جوان به چشم می‌‌خوردند. همان لحظه پلیس رسید و جمعیت را پراکنده کرد. وی ادامه داد: بعد از آن متوجه شدم که پسرجوانی وقتی شنیده که دختر موردعلاقه‌اش دیگر حاضر نیست با او ازدواج کند دست به تیراندازی زده است.
 
 
به گزارش همشهری، عامل این قتل عام پسری ۲۸ساله بود که به گفته شاهدان اهل روستای انجیر سیاه گچساران است. نکته قابل توجه این است که یعقوب جوانی تحصیلکرده بود و به تازگی مدرک کارشناسی ارشد را گرفته بود. با وجود این وقتی جواب منفی از دختر مورد علاقه‌اش شنید دست به این اقدام جنون‌آمیز زد و پس از آن به زندگی خودش نیز پایان داد. در همین حال سرهنگ علی‌کرم بازیان، فرمانده انتظامی شهرستان گچساران اعلام کرد که مجروح این حادثه در بیمارستان بستری است و تلاش پزشکان برای نجات جان او ادامه دارد.