این چهار متهم در همان بدو امر، درخواست کردند خانواده‌های خود را ملاقات کنند. پلیس نیز با این درخواست موافقت کرد اما این افراد بعد از اتمام ملاقات، بدحال شدند و دو نفر از آنها جان باختند. بعد از انتقال دو نفر دیگر به بیمارستان معلوم شد آنها با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرده‌اند.

خودشکی با قرص سرانجام 4 مرد تبهکار

 

 

شرق پرس: اعضای این گروه متهم هستند در شهرهای مختلف ازجمله خرم‌آباد، بروجرد، دورود، دزفول و کرج سرقت‌های مسلحانه انجام داده و دو نفر ازجمله یک مأمور نیروی انتظامی را به قتل رسانده‌اند.
 
 
 

تحقیقات برای دستگیری این متهمان از روز ١٧ اسفند سال گذشته به‌صورت تخصصی آغاز شد. اعضای این باند، آن روز در جریان سرقت مسلحانه‌ای در محله اسدآبادی خرم‌آباد، تیراندازی‌کردند و شهروندی به نام محمد ولی‌پورسپهوند را به قتل رساندند. تلاش‌های پلیس برای دستگیری سارقان بی‌نتیجه ماند تا اینکه بالاخره بعد از تجسس‌های گسترده، یکی از اعضای این گروه بازداشت شد.

 

 فرد دستگیرشده قرار بود اردیبهشت سال جاری از زندان به دادگاه منتقل شود تا درباره جرائم وی و همدستانش از او تحقیق به‌عمل آید، اما همدستان این مرد نقشه‌ای طراحی کردند و تصمیم گرفتند دوست خود را در مسیر زندان تا دادگاه فراری دهند. پلیس پیش از فرارسیدن روز دادگاه از این نقشه مطلع شد.کارآگاهان تصمیم گرفتند وانمود کنند از موضوع بی‌اطلاع هستند. آنها مرد زندانی را در حبس نگه داشتند اما طوری وانمود کردند که در حال انتقال او هستند.

 

 به این ترتیب مردان مسلح که نمی‌دانستند همدست‌شان در خودرو حمل زندانی حضور ندارد، به این ماشین حمله‌ور شدند. مأموران که قصد داشتند با این ترفند سایر اعضای باند را به تله بیندازند، با آنها درگیر شدند و سردسته گروه در جریان تیراندازی‌ها زخمی شد، اما همگی توانستند از مهلکه فرار کنند. پس از آن دیگر ردی از متهمان به‌دست نیامد  و سردسته مجروح بدون اطلاع پلیس راهی کرج شد و در خانه زنی که از پیش او را می‌شناخت؛ به زندگی پنهانی ادامه داد.این باند بعد از چند روز تصمیم گرفتند از یک طلافروشی در کرج سرقت مسلحانه انجام دهند. آنها که پیش از این از جواهرفروشی‌ای در دزفول دزدی کرده و در سرقت‌های مسلحانه دیگر نیز موفق بودند، نقشه‌ تازه‌ای را طراحی و برای این کار ابتدا خودرو پرایدی را سرقت کردند. صاحب پراید به محض این دزدی، پلیس را مطلع کرد و مشخصات خودرو او به ثبت رسید.

 

سرانجام روز ٢٠ اردیبهشت هنگامی که باند سرقت برای اجرای نقشه‌اش وارد عمل شد، مأموران گشت پلیس کرج به آنها مشکوک شدند و دستور ایست دادند. سارقان سعی کردند از محل بگریزند، اما وقتی عرصه را بر خود تنگ دیدند، دست به سلاح بردند و یکی از مأموران را به نام ستوان یکم جواد مرادی به شهادت رساندند و سپس از محل گریختند. جرائم این باند سبب شد تحقیقات برای دستگیری آنها با جدیت بیشتری ادامه یابد تا اینکه دیروز پلیس مطلع شد متهمان وارد خرم‌آباد شده‌اند و قرار است به مدت دو ساعت در خانه‌ای حضور داشته باشند، به این ترتیب این محل تحت محاصره درآمد اما سارقان حاضر به تسلیم نشدند و درگیری برای بازداشت آنها ٣۵ دقیقه به طول انجامید.

 
 
 
درنهایت هر چهار مرد مسلح دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند. آنها در همان بدو امر، درخواست کردند خانواده‌های خود را ملاقات کنند. پلیس نیز با این درخواست موافقت کرد اما این افراد بعد از اتمام ملاقات، بدحال شدند و دو نفر از آنها جان باختند. بعد از انتقال دو نفر دیگر به بیمارستان معلوم شد آنها با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرده‌اند.
 

دو متهم زنده‌مانده به هفت فقره درگیری مسلحانه و جرائم دیگرشان اقرار کرده  و گفته‌اند پیش از دستگیری برای خودکشی قرص مصرف کرده بودند.بنابراین گزارش، در حال حاضر تحقیقات از متهمان ادامه دارد.

 
 
 
مشرق